Som rubriken säger!
Har fått frågan på jobbet och undrar hur lågt man kan ha mellan datorburken och skärmen? Dom tänkte visst sätta upp en datorskärm med info på vid stämpelklocka och tänkte ställa en pc en bit därifrån om möjligt???
Som rubriken säger!
Har fått frågan på jobbet och undrar hur lågt man kan ha mellan datorburken och skärmen? Dom tänkte visst sätta upp en datorskärm med info på vid stämpelklocka och tänkte ställa en pc en bit därifrån om möjligt???
• Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt •
10m ska inte vara problem sedan är de upplösingen man kan kör över 10 oxså
men inte testat hur långt över.
ska man kör över 10 så kam man köpa repeter eller konverter från vga/nätvärk
Hmmmm.
300 meter går utmärkt om man kör med TP-kabel. Finns sådan utrustning.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Tack för era snabba svar!
Tror kanske att det kan räcka med 10-15 meter där!
Annars funderade jag om det inte finns skärm du kan köra helt över nätverket och slippa ha dator där överhuvudtaget, nätverk finns redan och servern står på annan plats i företaget är det något sånt du menar Matkoh???
Hmmm.
Jepp, vi har en sådan typ som använder 2 TP-kablar & får då över skärm, tangentbord samt mus. Funkar perfekt. Sök på KVM-förlängare / switch.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
ok hittar några sådana KVM prylar, verkar ju ganska simpelt/bra!
Följdfrågan då, utan en dator (alltså fristående) finns möjligheten att via nätverket bara visa info till oss anställda på jobbet på en skärm? verkar som dessa http://www.blackboxab.se/sv-se/ har någon sådan lösning???? hängde inte riktigt med i faq engelskan där, lite nytt område om man så säger
jag tänker mig då att chefen loggar på någon programvara eller så och skriver ut sin information som "poppar" upp på skärmen vid stämpelklockan
Ska annars kolla hur långt man är ute efter att skicka signal, vart man tänkt placera datorn om det helt enkelt blir det simplaste en låååång VGA kabel
Annars kanske en HDMI Repeater (om datorn + skärm har HDMI) vore en bra lösning???
Senast redigerad av CharlieX77 den 2011-03-29 klockan 19:10.