Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Undertext Canal Digital DM7000S

  1. #1

    Undertext Canal Digital DM7000S

    Hej. Får inte igång undertext på tex CD kanaler som har undertexter att välja separat. På min DM800 Använder jag 2sub. På DM7000 har jag något som heter gsub installerat och aktiverat men jag får ingen undertext ändå. Finns 2sub för Dm7000 eller är det annat sätt man aktiverar detta på. Kör Gemini 4,7 på dm7000.

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    DM7000 är väl en enigma 1 box, så jag misstänker att det är gSUB som gäller.
    Nu kan jag inte gemini något bra, men som det är i PLi så kan man starta om gSUB genom att trycka "gul" knapp på fjärren. välj gsub tryck ok och sedan röd knapp har jag för mig.
    Detta gör man när man zappat till den kanalen som inte har text. ex. tv1000 eller Canal Plus.

    I PLi kan man även autostarta gsub när boxen startas och man ska då slippa starta den manuellt.
    I den imagen så trycker man "Blå" knapp, system --> Tjänster.
    Bockar i gsub där...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Tack för tipset. Testade men texten startar inte. Installerade en plugin som heter bullz_text 0,42. Då startar texten korrekt men ljudet försvinner istället. Har provat olika inställningar för audio men det blir tyst på de flesta kanalerna. Riktigt skummt =S

  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Problemet kan också vara att du ändrat dreamboxens standard lösenord om så är fallet måste du även ändra lösenordet i gsub conf filen med...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss