Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Frysningar med 1 user

  1. #1
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger

    Frysningar med 1 user

    Har precis börjat använda Viasat på satellit men jag får frysningar (varar i 5 till 10 sekunder) med endast 1 client.
    Jag använder CSP + Oscam Rev. 4823.

    Innan hade jag Kabel TV och då hade jag 3 users utan en ända frysning någonsin.

    Jag har en Processing time: 449 ms (avg: 452 ms)
    Det är lite högre än vad jag hade på mitt Tele2 kort.. ungefär med 50ms

    Vad ska jag titta på först?

    Edit: Har 98% signal så det är inget fel på den. Använder AD Teknik läsare.
    Måste vara fler som har upplevt frysningar?
    Senast redigerad av e_gon den 2011-04-08 klockan 00:10.

  2. #2
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Så här ser det ut i CSP. Hur fixar jag de?
    --------------------------------------------

    2011-04-07 23:46:33 - WARNING: NewcamdCws[Viasatkortet:Via] - Timeout waiting for ecm reply, discarding request and returning empty (1 failures) - [3778 1f9a 0000 090f] ECM (0x80) D45CE309 [8501 ms] [valid] Sovrum (NewcamdSession[221:Via])
    2011-04-07 23:46:25 - WARNING: NewcamdCws[Viasatkortet:Via] - No request found for reply: 0 (DCW (0x80), Unknown (0) *:0) pending are: [65534]


    2011-04-07 23:46:24 - Sovrum Newcamd[221] - TV 4 Sweden (Via:1f9a) - 8503 ms - "FTE"
    - Time breakdown - Cache wait: 0 ms Send queue: 6 ms Server wait: 8495 ms (Viasatkortet) Client writeback: 1 ms

    Bilden fryser i ungefär 8 sekunder.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är här du har problemet: "Server wait: 8495 ms ". CSP väntar alltså på svar från oscam i 8,5 sekunder.
    Nu vet jag inget om oscam, men hade jag varit du hade jag provat att köra klienten direkt emot oscam för att se om det funkar. Misstänker att problemet ligger i oscam och inte i CSP.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Ja så långt är jag med. Men varför funkar det utmärkt på tven i vardagsrummet? Aldrig haft en frysning.
    Det hade varit betydligt enklare om både frös lite då och då. Men nu är det bara sovrums boxen. =/

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du olika users för vardagsrum och sovrum?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Jajemän! Vardagsrum och Sovrum heter mina users. Dom har exakt samma inställningar i CSP i i boxen, det är två DM600.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, jag har inte så många fler förslag att komma med. Jag har inte börjat köra oscam själv ännu, utan ligger kvar på newcs. Men om du bara har två users varför köra csp över huvud taget?
    Om jag var du skulle jag prova att köra båda klienterna direkt emot oscam och se om det fungerar då. På det viset kan du avgöra om problemet ligger i csp eller i oscam.

    Hade det handlat om newcs hade jag rått dig att ta bort alla <rate>-rader i configen, men jag vet inte om det finns något motsvarande i oscam...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Jag skulle inte köra CSP egentligen, men jag provade och gillar verkligen gränssnittet. Använde det till mitt Kabel Tele2 och funkade utmärkt. Jag ska prova och connecta till oscam direkt och det om problemet försvinner.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, samma här. Jag har egentligen inget behov av CSP heller till mina få klienter. Men det är kul och ett bra GUI att ha koll på saker och ting i.
    Men som sagt, för att felavgränsa kan du prova att köra utan CSP ett tag.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss