Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Inget AC3 optical ljkud

  1. #1

    Inget AC3 optical ljud

    Hej
    Jag har en DM 600PVR och kan inte få något 5.1 ljud på grund av att jag inte får den optiska utgången att fungera.
    Har tittat på massor av siter och ser samma fråga men får inte något svar på problemet mer än, har du kollat att det lyser i andra ändan av fiberlinjen, har du aktiverat AC3 m.m.
    Kan någon hjälpa mig vore kan tacksam.
    Tommy
    Senast redigerad av oymmot den 2011-04-02 klockan 08:11.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Antar att du har kollat att ingången på förstärkaren fungerar och att kabeln är hel. Jag hade en trasig kabel som ändå lyste rött.

  3. #3
    Sätter jag in en annan box så funkar optiken men inte på dreamboxen!
    Tommy

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Provat med en nyare image?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Tryck in kabel ordentligt i dreamboxen tills du hör ett klick-ljud. (jag hade inte anslutit den ordentligt)
    Bocka i "AC3 förvald" i ljud o bild menyn på dreamboxen.

  6. #6
    Sorry, men det är inte kabeln som inte är korrekt isatt.
    AC3 är ibockat.
    Då jag läser på olika forum så ser jag ofta detta problem men hittar inga svar på problemet!
    Jag är inte så insatt i mjukvaror m.m. då jag fått hjälp med detta.
    Jag har dock sett att det är Mgcamd Vl 35a om det säger någonting.
    Senast redigerad av oymmot den 2011-04-04 klockan 09:09.

  7. #7
    På förstärkaren så ska du ställa in att inkommande ljud är via en av de optiska ingångarna på recievern.

  8. #8
    Det problemet har jag på dm800hd, jag har testat det du gjort och även testat med en massa olika images, utan att lyckas. Jag gav upp...

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Quazzi Visa inlägg
    Det problemet har jag på dm800hd, jag har testat det du gjort och även testat med en massa olika images, utan att lyckas. Jag gav upp...
    Klon eller original?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    Hej.
    Allt som har föreslagits har jag gjort och linjen funkar i från en annan box på fiberoptik.
    Det måste finnas fler med samma problem!!!!!!
    Jag kan inte vara den enda.
    Tommy

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss