Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Subtitles

  1. #1

    Unhappy Subtitles

    När jag spelar in en valfri film från canal digital på hårddisk av boxen och spelar upp den igen via VU boxen är subtitels synliga. Så det går bra.

    När jag dra en TV4 film till pc-nätverket och spelar upp den då behåller jag min underskrift, men när jag dra en film från pay-kanalar (canal+film) till min pc nätverk då förlorar jag underskrift. (Jag använder media player classic för playback) Allt är okodat och o komprimerad eller sånt

    Så egentligen är min fråga: Hur kan jag spara mina filmer på min hemmanätverk så att jag behåller alltid underskrift oavsett om jag har playback via boxen eller på en dator.

    Jag hoppas att nogån av er vet lösningar
    Tack

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Undertexten finns nog där men kanske inte Media Player Classic klarar av att visa den.
    Prova med att använda VLC för att spela upp filerna på PC:n istället. I VLC kan du få fram undertexterna genom att gå på Video -> Undertextspår.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3

    Red face subtitles

    Det funkar. Tack!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss