Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: HJÄLP!! Hittar inte Viasat-kanalerna

  1. #1

    HJÄLP!! Hittar inte Viasat-kanalerna

    Har gjort en kanalsökning på både Thor (canal digital) och Astra 4A (Viasat).
    Boxen hitta samtliga canal digitals kanaler men inte viasat.
    Har laddat ner en ny satelitlista via ftp till boxen.
    Har kopplat bort switchen och kör bara på astra-parabolen ( har en tallrik för varje satelit)
    Har provat att vrida astraparabolen från Hotbirde till thor och får in kanaler från samtliga utom Astra 4A.
    Jag har bra signal från vad jag tror är Astra 4A och den söker av och låser mot alla transpondrar men inga kanaler laddas ner till kanallistan.
    Har provat med Gemeni 4.2 och pli version???.
    Kompisen kör med samma pli som jag provat och får ner kanalerna

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har din kompis också provat att köra på din parabol?

    Vad är det för en box du har? Och är det original eller klon?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Nej det har han inte men han skall ta med min box hem till sig imorgon.
    Boxen är en dm500s klon.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan vara tunern som spökar. Prova hos någon polare som har en fullt fungerande parabol och se, fungerar det inte där är det förmodligen tunern som är kass.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss