Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lurad

  1. #1

    Angry Lurad

    Jag har en 800, förmodligen clonad. Har försökt flasha men nu kan jag inte komma in på den. Det står hittar inga CA. När jag först flasha den så gick det genom ip- adressen och det såg bra ut men sen så återkom errorn och efter det är den helt låst. Har jag köpt skit eller kan man på något sätt få igång den?? Tacksam för svar om jag överhuvudtaget skall lägga mer tid på den?

    Lasse

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Flasha den mha. DreamUp & en giltig image för ditt SIM-kort.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag har försök med Dreamup ett antal gånger. Jag ser att programmet har kontakt med boxen men när programmet tar slut och jag väntar på bekräftelse kommer ingen och boxen återgår till error. Gör omstart men är tillbaka på ruta 1. Kan inte komma in via ip-adressen heller.

  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Vilken image lade du in?
    Du måste köra in korrekt bootloader till boxen.
    Du har ett sim i den, detta sim måste ha korrekt bootloader för att den ska fungera.
    Har du någon aning om vilket sim det sitter i den?
    Om inte, prova sätt den i flash läge genom att hålla in standby knappen när du ansluter strömen till boxen.
    Släpp knappen när det står ***Stop*** i displayen.
    Surfa in på ip adressen som visas i displayen, så kommer du åt webgränsittet och här kan du kolla bootloader version med mera.
    Är det ett sim 2.01 så hittar du bootloadern på www.dm800sim2.com, flasha i den via webbgränsittet och starta om boxen så hoppar den nog igång.
    Är det ett så kallat ferrari sim så hittar du bootloader med mera på http://www.8a8f8.com.

    Funkar inte detta så prova denna:
    http://www.comhit.net/showthread.php...a-DM800-Cloner
    Senast redigerad av Minime den 2011-04-11 klockan 08:24.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sevenofnine Visa inlägg
    Jag har försök med Dreamup ett antal gånger. Jag ser att programmet har kontakt med boxen men när programmet tar slut och jag väntar på bekräftelse kommer ingen och boxen återgår till error. Gör omstart men är tillbaka på ruta 1. Kan inte komma in via ip-adressen heller.
    Kolla så att tunern inte glappar, fick samma problem men efter at ha rört lite på tunern sparkade den igång som vanligt.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Ok. Det funkar inte med att hålla inne knappen den går nästan direkt till error eller startar inte alls. Jag har en trådlös överförare för närverket och den lysre inte bnär det står error men lyser när inte boxen startar. Jag får kolla simkortet, det kan vara där problemet ligger. Kollar tuner också så den inte glappar. Tack så länge, vi hörs sen nu måste jag jobba lite.

  7. #7
    Igår fick jag igång boxen efter lite pillande. Fick laddat ner en Dreamup patched och sen gick det. Nu kan min parabolmotor söka på alla satelliter. det gick inte innan då var boxen inställd på ett antal bara. Egentligen vet jag inte vad man gjorde men med hjälp från er så gick det till slut. Tack för råden.

  8. #8
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Tänk på att skaffa lite extra kylning också. Har en 800 clone och den blir het som en stekpanna utan fläkt.

  9. #9
    Jo, jag fick en fläkt till när jag köpte boxen. Får nog börja använda den mer. Märkte igår när sökningen var klar att den var ganska varm.

  10. #10
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    http://cgi.ebay.com/Portable-USB-Not...item2562c8ccfa

    Köpte en liknande den där och den gör verkligen sitt jobb lever inte om så mycke heller. Enda nackdelen är att det lyser blått om min, men det finns säkert utan massa dioder också.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss