Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Gemini iCVS Enigma 2

  1. #1

    Gemini iCVS Enigma 2

    Hej! Finns det något sätt att se kommande program på i kanallistan som det gjorde på Gemini Enigma 1 imagearna? Då tryckte man på Audio-knappen när kanallistan var uppe så visades nästa program.

    Sen undrar jag också om det är möjligt att koppla den grafiska multiEPGn (den med rutnät)till någon Quickbutton. För att få upp den EPGn nu måste man hålla in INFO-knappen i ca. 3 sek och sen välja multiEPG grafisk, vilket är lite onödigt

    Tack!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Har inte hittat hur man lyckas med den funktionen, om den finns kvar.

    Jag har kopplat den grafiska EPGn till grön knapp. Har dock inte hur jag gjorde i huvudet. Men har för mig att du gör det under blue-panel och sen "quickbutton". Kan återkomma ikväll om inte någon annan hinner före.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Ok, kanon Lumber! Jag var inne igårkväll och försökte lägga in den via Quickbutton i bluepanel men hittade aldrig det alternativet av EPGn i listan. Vore schysst om du kunde kolla upp vad din är inställd på.
    Tack!

  4. #4
    Kör du default skin?
    Har märkt att vissa skin bara visar det programmet som går och inte nästkommande. Testa att byta skin, eller uppdatera det.
    Ang EPG så ser jag den i min quickbutton meny, dock så tycker jag Coolepg är snyggare (drog ner den via tunisat addon) men den ser jag inte i quickbutton menyn i bluepanel.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Blue-panel->quickbutton->vilken knapp du vill använda->blå(setup)->add plugin->Grafisk multi EPG.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    crall_b, kom på att du kan göra på samma sätt för att koppla din EPG till quickbutton.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    crall_b, kom på att du kan göra på samma sätt för att koppla din EPG till quickbutton.
    yepp. Testade efter ditt förra inlägg och nu är boxen nästan perfekt. Nu skall fjärren bara moddas så man slipper rikta den i exakt rätt vinkel för att den skall ta.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss