Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljud trassel 800se

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    Ljud trassel 800se

    Hej!

    Har en DM800 HD SE som är väldigt trevlig på alla vis men ljudet har jag lite problems med, på HD kanalerna är ljudet konstant och går ej att höja/sänka bara av på och på TV4HD svajjar ljudet eller hackar till ibland, image Newnigma enligt signaturen nedan

    Är det någon inställning i AV som jag missat? Tycker jag provat runt en del......
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Är det ljudkontrollen på boxen du menar ? isåfall om det är ac3-ljud så är det normalt, prova med ac3-downmix i av-menyn

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om AC3 downmix är PÅ kan du reglera ljudet på DD ljud kanaler om du har boxen kopplad direkt till TVn. AC3 downmix AV kör man om boxen är kopplad till en DD receiver.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Japp på boxen och tackar funkade fint när jag satte AC3 ja istället för nej tack tack
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss