Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hackiga kanaler ?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger

    Hackiga kanaler ?

    Vad beror det på att vissa kanaler hackar och blir pixliga, medans andra fungerar klockrent ?

  2. #2
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Taskig signal! Kan vara att vissa kanaler på en viss transponder har bättre signalkvalitet än andra men om jag var du skulle jag kolla över kablar/parabol etc beroende på vad du kör för system....

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Jag kör ju kabelTV (C0mHem), det borde ju vara en jämn och bra signal då tycker man....

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    inte direckt då.
    skiftar hur mycket som helst i comhems nät beror helt o hållet på hur gamla deras (husets) tvnät är samt hur många som kör på slingan

  5. #5
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    vilka kanaler?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Köp en antennkabel med ferrit ringar vid varje ände, de brukar heta nåt i stil med 100Hz Antennkabel.

    De brukar lösa problemen, och jag vet, det funkar skitbra på vissa men dåligt på andra.

    Det beror på att alla kanaler inte går på samma frekvens egentligen, eller transponder, nåt är inte lika iallafall :O)
    Löste mina problem kan jag säga.

  7. #7
    Eller se till att antennkablarna är riktigt bra avskärmade. Jag hade oxå problem med pixlar och hackighet. Hade tekniker på besök som misstänkte att annan utrustning störde. Jag köpte därefter svindyra antennkablar med tredubbel avskärmning och har inte haft problem sedan dess.
    Jag köpte mina på hifi-klubben: http://www.hifiklubben.se/produkter/...l_10-meter.htm
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  8. #8
    Eller köp en antennförstärkare, sen kan du kolla vad du har för signalstyrka/kvalitet på de kanaler du får pixlar.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Kommit fram till att det beror på min server.....
    Ska försöka hitta en lösning

  10. #10
    Strunta i alla dumheter som förstärkare det tillför bara mera brus och en ytterligare felkälla, "svindyra" antennsladdar är inte bättre än en av "standard" kvalitet, köp en vanlig NY antennsladd.

    Om inte det fungerar, är det nätfel och det är omöjligt att säga nått mer över ett forum, kan vara allt från kablage, stärkare, internmodulation fel etc...

    Så felanmäl ComHem.

    Mvh
    Service Tekniker

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss