Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilka Kondensatorer dm7025??

Unhappy Vilka Kondensatorer dm7025??

Hej!

Jag tänkte försöka byta dom omtalade kondensatorerna på min dreambox men jag vet inte vad jag ska beställa från elfa eller hur dom ser ut och vart dom sitter på kortet.

Min box var i det närmsta död efter ett strömavbrott och det enda som funkar nu är displayen som bara lyser tom.

Väldigt tacksam för hjälp med detta då jag kör via tv-kortet i datorn nu med mediaportal och det buggar för alldeles for mycket!

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du inte lite elektronikvana och är lödkunnig så rekommenderar jag att du tar hjälp av någon som kan såna saker.
    Det finns en del matnyttig info i denna tråden:
    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...threadid=86898
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Jag har kollat den tråden förut men jag blir lite konfunderad... vilka kondensatorer behöver man? har hört av en att man ska sätta dit såna som tål högre värme?
    Jag kommer nog ta hjälp av någon som kan löda och sånt men jag skulle bara vilja veta vad jag ska beställa från elfa?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Bara att beställa allihopa, då d åldras. Kostar typ ingenting. Se till att du tar sådana som tål 85 grader C.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Vet du vad dom heter? typ nummer eller så?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Läs av värdena på de befintliga ex. 100u/25V = 100 microFarad & 25V = elektrolyt, kolla måtten så blir det rätt direkt, och även temperaturen. Ta de "dyraste" då de oftast är av bäst kvalitet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

ok ska försöka!

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Jag bytte på min box för ett tag sen, lödde bort alla, läste av dem och beställde från Elfa. KOstade typ drygt 100kr.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss