Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Mounta hdd från en Dm800 till en annan?

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Jag kör Fedora på de flesta datorerna, någon med Ubuntu & GP iCVS på de flesta boxarna.

    Via HD kan du glömma, är låsta till VIAs bajamaja.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Om du använder textning är pli 2.0 outstanding, grymt bra textning om man byter font + ingen cpu användning, kör multiboot så har testat alla image som släpps, pli 2.0 och GP3 är dom som impat mest på mig

  3. #23
    Jag har nu skrivit detta för o testa:
    mount -t cifs //192.168.0.8/media/g /media/g/Inspelningar -o user=root,password=dreambox

    192.168.0.8 är boxens ip med hårddisken i. Och /media/g är sökvägen till hårddisken, om jag tex ftpar från en webläsare..

    Jag får connection refused, är det rätt sökvägar där uppe? Vad är problemet?

  4. #24
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hhm

    Har du en mapp som heter /media/g/Inspelningar på din dreambox ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    den sträng jag skrev är en orörd disk mountad och formaterad av dreambox du har tydligen ändrat själv, db brukar vilja ha dir som kallas media/hdd/movie för inspelning och uppspelning

  6. #26
    Ja, det har jag. Det jag försökt säga hela tiden. Med ICVS gp3 kan man under blå panelen mount manager ge hårddisken en enhetsbokstav, det gjorde jag för att innan jag hade det kunde jag inte mounta hårddisken och efter jag gav den en enhetsbokstav så funka det efter ja ändrat inspelningssökväg o timeshiftsökväg till media/g..

    Men måste ju vara samma ändå tycker jag? bara att jag ändrar sökvägen från standard hdd/movie eller va de e till min media/g?

  7. #27
    Förlåt, inte mountmanager, device manager ;p

  8. #28
    Jag har ju dock en nfs server som kör på dreamboxen redan, via db-interfacet är den fixad. och på den står det Share: /media/g
    Access all
    Parameters: rw,no root squash,async,no subtree check

    Enda jag vill är att komma åt den där från min andra box i sovrummet..

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vad händer om du skriver
    mount -t cifs //192.168.0.8/Harddisk /hdd -o user=root,password=dreambox
    från telnet mellanslag efter harddisk, troligen letar boxen efter dir movie då, som skapades själv när jag installerade min hdd

  10. #30
    jag har ju inget som heter Harddisk eller hdd, bör inte jag skriva typ media/g som är sökvägen till mig?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss