Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Bildstörningar DM500C - HJÄLP!

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger

    Exclamation Bildstörningar DM500C - HJÄLP!

    Hallå!
    Börjar bli smått desperat här. Har testat massor men får inte bukt på mitt problem, när man googlar hittar jag inte många som haft liknande problem heller. Någon som har en aning?

    Det yttrar sig genom pixliga rader som dyker upp och försvinner med jämna mellanrum vilket är väldigt irriterande. Vissa kanaler (National Geographic, Kanal5 osv) är betydligt sämre än andra (TV4 sport, Canal+ osv är helt OK).

    Jag har aldrig haft problem när jag kör vanlig Comhem-box, men utgick ifrån att det var dålig kvalité på antennkabeln och köpte en high-end-variant med guldplätering och isolering och skit. Noll förändring. Köpte då en antennförstärkare och testade med den vid antennuttaget i väggen, noll förändring. Läste något om mantelströmfilter som jag just har inhandlat. Noll förändring.... Har också testat boxen hos en polare för att se om problemet försvann, där var bilden om möjligt ännu mer hackig.

    Så här ser raderna ut när de dyker upp:


    Så här ser "statsen" ut:


    Till saken hör också att jag kan få stötar från antennkabeln ifall det är någon ledtråd.

    Behöver verkligen lite tips här, någon som vet vad det kan röra sig om?

  2. #2
    Samma fel via scart och s-video? Går boxen varm?

    Sent from my X10i using Tapatalk

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Quazzi Visa inlägg
    Samma fel via scart och s-video? Går boxen varm?

    Sent from my X10i using Tapatalk
    Har faktiskt inte testat då min TV ju har Röd-Grön-Blå-kontakter, vet inte hur jag ska koppla då? Vore ju fånigt om det vore något så enkelt som dålig kvalité på scartkabeln.

    Är det värt att köpa en high-end-kabel även på Scarten?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tavi Visa inlägg
    Har faktiskt inte testat då min TV ju har Röd-Grön-Blå-kontakter, vet inte hur jag ska koppla då? Vore ju fånigt om det vore något så enkelt som dålig kvalité på scartkabeln.

    Är det värt att köpa en high-end-kabel även på Scarten?
    Det är helt klart värt att köpa en ordentlig scart om du har en 69:- från elgiganten eller liknande. Köpte en suprascart till min ena 600 för att prova och det blev en markant skillnad på bilden. På många ställen där de säljer hi-end grejer kan man dessutom låna hem och prova innan man köper.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Det är helt klart värt att köpa en ordentlig scart om du har en 69:- från elgiganten eller liknande. Köpte en suprascart till min ena 600 för att prova och det blev en markant skillnad på bilden. På många ställen där de säljer hi-end grejer kan man dessutom låna hem och prova innan man köper.
    Då testar jag det idag och återkommer sedan.
    Vad jag inte förstår är hur vissa kanaler då kan vara så vansinnigt mycket sämre än andra? Om det nu beror på scarten borde väl det ligga ganska jämnt över alla, eller tänker jag fel då?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Vet inte om dina problem beror på scarten, konstaterar bara att du får bättre kvalitet på bilden med en hi-end kabel.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Det har nog inte med kabeln att göra, jag skulle testa s-video.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Prova ett annat nätagg.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    2 gånger
    Ett annat nätagg låter intressant, det ser riktigt sniket ut det jag fick med... Är det bara att läsa specifikationerna och sen sätta sig och googla?

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför inte ett bilbatteri, eller ett agg som ger 12Volt (reglerat) & MINST 3 Ampere, gärna 5 A eller mer.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss