Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kort och cardsharing?

Kort och cardsharing?

Min klient (dm600c) plockar koder från en server men jag funderar på att byta ut denna till en HD mottagare, typ dm500c HD eller liknande.

Jag undrar således om det går att köra som vanligt via cardsharingen men för HD kanaler plocka koderna från ett kort som sitter i boxen?

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Rent cardsharingtekniskt går det bra att göra så. Det är bara att i sin klient t.ex. mgcamd ange två rader som pekar på varsitt kort på varsin server. Den ena raden kommer då att peka på din server och den andra raden pekar på den server t.ex. newcs du får installera internt i boxen för att läsa det kort du har i boxen.

I praktiken kan det dock bli problem beroende på vilken leverantörs HD-kanaler du har tänkt att se? Det är bara Canal Digitals HD-kanaler som går att se på en Dreambox. Viasat och Comhem kör HW-pairing på sina HD-kanaler vilket gör att de inte går att se på en Dreambox. Boxer sänder sina HD-kanaler i en ny standard DVB-T2 som det inte finns några tuners till Dreambox för ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Hmm om man kör ComHems tv-modul fungerar det då med HD kanalerna? Sen tar jag resten via Dreamboxen?

http://www.comhem.se/comhem/erbjudan...2/-/index.html

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Troligen. "Problemet" är att TV-apparater än så länge inte ger 5.1-ljud ut på sin optiska utgång. (Jag hoppas att de har börjat göra de nu, men tll exempel Samsungs häftigaste modell med massor av Internetfunktioner och andra oanvändbara finesser för lite över 20 000 kr skickar ut 2.0-ljud.

Någon som vet om DB kan avkoda ljudet från HD-kanalerna? och om det är möjligt att få ljud/bild i synk.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss