-
Färsking
Ställde in parabolen idag igen. Gjorde som ni sa, LNB1 mot thor och LNB2 mot astra. Det gick rätt bra och jag fick kvalite på båda sateliterna, dock blev det något bättre om jag hade off på LNB1 (thor).
Gjorde en kanalsökning och då jag gick tillbaka till Antenn Setup så ser jag att signalstrykan på Astra har fallit till 87%, verkar som att växlingen inte fungerar längre för det blir ingen skillnad om jag väljer off, LNB1, LNB2 etc. Thor får jag fortfarande bra signal på bra på LNB1 men bättre om jag har off. Testade att vrida parabolen igen men det går inte att få bättre än 87%. Ska gå ut en sväng till snart.
DiSEqC på min LNB är version 1.2 men jag kan bara välja 1.0, har det någon betydelse?
EDIT
Ser att TP-frequency för Astra är ändrat till 110Mhz. Det är ett värde jag inte känner igen, känns som att det ändrades då jag gjorde kanalsökningen.
EDIT2
Ändrar jag TP-frequency manuellt så går det enkelt att få in en quality på 96%, men direkt jag byter sida och hoppar tillbaka så är värdet igen på 110Mhz.
Senast redigerad av zipz den 2011-05-02 klockan 18:41.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler