Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Viasat via parabol och EPG

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Jag har testat samtliga kanaler som nämns här på Viasat utan framgång. Gör ett nytt test när jag kommer hem idag! =) Tack för hjälpen iallafall.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    vad kör du för box? min 600 får jag bara 2st på medans 800an får jag 7dagar.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    Att få 7 dagars EPG på Viasat fördes in i Enigma för ett tag sedan. EPG sänts på ett speciellt sätt och följer inte den vanliga standarden för EPG. På den vanliga finns bara nuvarande och nästa.

    Om man har en äldre image eller en utan Viasat stöd får man inte 7 dagars EPG.
    EPG sänds på en transponder, tp B8, Freq 11862V, för Viasat. Om man tar in någon av kanalerna på denna transponder så får man hela EPGen.
    På transpondern finns b.la. Viasat Motor, Viasat Fotboll m.fl. (http://www.lyngsat.com/packages/viasat.html)

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Dm600 med en otroligt gammal image, men då var svaret där! =)

    Tack för hjälpen! =)

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av tompski Visa inlägg
    Dm600 med en otroligt gammal image, men då var svaret där! =)

    Tack för hjälpen! =)
    Hej, tompski!

    Råkade se din tråd idag och såg att du också haft problem med EPG. Tänkte därför chansa och se om du kanske har en lösning på mina problem. Jag kör OpenPli som image på en DM7025+ och har ingen fungerande EPG för någon kanal, vare sig om de tas från 0.8W eller 4.8E (detta gäller alla kanaler såsom tex SVT, Canal+, Visasat Fotboll, TV1000 etc). För ett fåtal kanaler kan jag se nuvarande samt nästa program.

    Såg i din tråd att EPG'n verkar följa med vissa specifika kanaler. Kan du förklara hur det funkar? Några tips på hur jag kan få in en fungerande EPG i min box?

    /Vitaudi

  6. #16
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Varför kör ni inte med EPG-data från internet, ex. xmltv?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Varför kör ni inte med EPG-data från internet, ex. xmltv?
    Det är nog mest för att jag inte visste att det gick. Hur funkar det? Var hämtar jag filerna och var i boxen lägger jag det? Är det känsligt för vilken image jag kör?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss