Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vantage X221TS CI Combo lägga in koder?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger

    Vantage X221TS CI Combo lägga in koder?

    Har hört lite rykten att de skall gå se viasats "gratis" kanaler med denna boxen.
    Jag har själv ett abb hos viasat o ser dom svenska kanalerna...men har hört att man kan lägga in koder o då få även in DR och NRK med denna boxen :-)
    Någon som kan hjälpa var man ska lägga in koderna för hittar ej i emu någon videoguard :-( ??

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej
    Du lägger inte in några koder i emun. Det är fast inprogrammerad i emusoftware.
    Jag har nu sold min, men den senaste soften jag hade på den var 00620083AOA.
    En sak att tänka på är att software beteckningen sluter på AOA , AOP är orginalsoft.
    Du använder programmet Winup för att programera Boxen, tror jag.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Tack...har dock ej fått rätt kabel än. För de är väl nollmodemkabel man använder prövade med en seriell kabel o "gender changer" så att kabeln skulle passa mellan mottagaren o datorn o fick kommunikations error...skall testa med nollmodem kabel.
    Mycket rätt så hitta jag iaf winup programmet....
    En sak funderar jag dock har inte vågat pröva...men några hävdar att trycker man menu+9999 stänger man emu o sätter igång med de samma, det har jag prövat men löste ej problemet. Sen skall man tydligen testa "reset" keys...men de har jag ej vågat, vill ej förlora kanalerna jag har på deras orginal kort :-)

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    En nollmodemkabel och en "gender changer" är inte samma sak.
    I nollmodemkablen är vissa trådar korsade, vilket gör att två datorer kan prata med varandra.
    En gender changer byter bara från hane till hona eller tvärtom, men alla trådar går rakt igenom.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Stämmer mycket väl...nu har jag fått min nollmodem kabel...koppla den emellan usb serieport adaptern. så gick de galant. blev dock många om och men gällande keys osv...kom fram till att jag hade nån konstig emu i min box. Hitta efter lite sökande en emu som jag la in i boxen och sen så hoppa kanalerna igång! Så nu kan man säga att problemet är löst! Tack för all hjälp!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss