Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Svart i rutan.

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    Svart i rutan.

    Hej.

    Är det fler än jag som inte får uppdateringar på sitt kort. Jag har fått uppdateringar på nordic 1, nordic 2 och nordic 5, men inte på nordic 3, nordic 4 och HD. Jag ser i min newcs-server att det tickar in EMM, men dom verkar inte uppdatera dom som inte är uppdaterade, så jag satte min htpc på en HD-kanal, så får jag se om det funkar när jag kommer hem från jobbet idag.

    Som sagt var, är det bara jag som är drabbad, konstigt i så fall, för det har funkat för mig bra länge.

    /Juppe

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här är alla uppdaterade till 2011-05-31 00:00.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Kollade med en kompis och hans var också uppdaterade, så det konstiga är varför det inte blir det hos mig. Har som sagt var, allt igång nu och får hoppas på att det uppdateras tills jag kommer hem, annars är det väl bara att låta kortet sitta i originalboxen en stund.
    Finns det någon speciell kanal man kan ställa sig på som skickar ut EMM oftare?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    jag har för mig att kanal 5 ska ha uppdatering oftare.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Fick ordning på det efter att jag ringt Canal Digital, dom sa att man skulle ställa sig på TV4 för att få det uppdaterat, konstig att det inte hade uppdaterats innan, har ju haft tv:n på varje dag.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Hej igen, har samma problem igen, alltså att kortet inte blir uppdaterat på vissa, nu är det Nordic 4 och HD som inte blir uppdaterade, borde dom inte vara uppdaterade nu? Jag kan fortfarnde se HD-kanalerna, vet inte vilka kanaler som ligger på Nordic 4, så det vet jag inte om det funkar, orkar inte gå igenom alla och kolla. Det kanske löser sig, men verkar ju vara lite sent att dom inte är uppdaterade ännu. Någon som har samma problem eller vet vad det kan bero på?

    /Juppe

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Har fått det att funka igen, var tvungen att ta ur kortet ur läsare och starta om newcs. Det var vad CD sa att jag skulle göra om jag nu hade haft det i en original box, alltså ta ur kortet och starta om boxen, är det någon som vet om man kan göra något så man slipper det nästa månad eller måste man hålla på så här för alltid nu eller varför funkar det inte som det ska?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad har du för server (vilken Linuxvariant), vilken version av cam-server?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Anledningen till att jag inte skrev denna info förut, var att det har funkat förut utan att jag gjort några ändringar och att dom på CD tyckte att jag skulle göra som jag gjorde fast då om jag hade original boxen, så tänkte att det var ett kännt fel. Det märkliga är att det uppdaterar på några av grupperna som finns på kortet, men inte på två och jag ser att det skickas EMM till newcs. Tänkte om det kunde vara något med kortet som kanske blir bättre om man får ett nytt eller gör något annat kanske.

    Någon som har ett förslag?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss