Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: vad behöver jag!

  1. #1

    vad behöver jag!

    hejsan någon vänlig själ som kan svara på vad jag behöver för utrustning,jag har future cardsplitter snart ett Alex cs client och kör laptop med win 7,kan jag använda lappen?gör inget om jag måste koppla in och ur den,men måste jag ställa om,eller starta om massa pogram i så fall?är ny på detta område så hjälp skulle behövas
    Senast redigerad av dodge den 2011-05-12 klockan 21:21.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om den bärbara datorn flyttas runt och används av alla och då och då tas med utanför huset är det inte bra, men används den som en stationär dator fungerar det.

    Ett bättre alternativ är att köpa en billig gammal dator och installera någon variant av LINUX på den. (Det är inte för att vara extra nördig eller att försvåra, utan många av programmen som finns för hemmakortdelning fungarar bättre i LINUXversionen än i Windowsversionen). Det datorn skall göra är egentligen bara att prata med korten så det behövs inte mycket datorkraft. Med hjälp av nätverket kan datorn stå en bra bit iväg så den kan gömmas.

    Finns mycket information på olika nivåer i forum och guider här.

  3. #3
    okey tackar och bugar för hjälpen

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag vet inte vad du tänkt att använda Alex-interfacet till, men Alex är en client till "riktig" cardsharing så det behövs en cardserver att ansluta Alex till. Du kan använda din laptop eller en annan dator som cardserver.

    För lite grundläggande info om cardsharing, begrepp m.m. så läs i denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss