Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: PLI Jade DM600T

  1. #1

    PLI Jade DM600T

    Jag har haft installerat Gemini på min 600T och har gått över till PLI. Allt funkade som det skulle förutom att jag kan bara koda av vissa kanaler. Jag kan se på servern att den loggar in men den begär inte koder på alla kanaler. Är det någon ändring man ska göra i PLI för att få alla kanaler att funka.

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Du kan se på servern att den loggar in om du kollar i loggarna, du kan även kolla softcamen på klienten att den ansluter som den ska...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Det märkliga är att jag använder exakt samma newcamd.list som jag hade till Gemini. Hur kan den avkoda vissa kanaler och inte andra?. Jag kör med Gemini på en av mina DM500 och det funkar fint, så det kan ju inte ha med mitt original-kortet att göra.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du dålig antennsignal på de kanalerna som inte kodas av kanske?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Har du även samma mg_cfg ? där finns ju en sektion som bestämmer hur au ska hanteras (rätta mig om jag har fel) och den bestämmer väl när den ska hämta koder för kanaler...
    Är själv nybörjare så jag kan ha helt fel.

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    riktigt mg_cfg kan se lite olika ut i olika images.
    Problemet med trådskaparen här att denne inte ger riktigt med information om själva problemet...
    Det blir lite gissnings lek av det hela...

    Summerar det hela så har denne någon slags PC Kort server, men framfår inte vad det är för kort server.
    Servern har fungerat att ansluta till när han körde Gemini image på sin DM600T, sedan han bytte image till PLi så fungerar det inte längre...
    Utgår ifrån hatt han/hon/den/det... kan se Svt1, Svt2, Tv4 och andra fria kanaler men inte de kodade kanalerna.
    Så för mig låter det som denne har helt enkelt fel konfigurerad softcam.
    Så jag skulle rekommendera att kolla så att uppgifterna i newcamd.list är korrekt, starta mgcamd från telnet och se vad som sker...
    även dubbel kolla så att det är satt A: { 01 } i mg_cfg om allt detta är korrekt låt boxen stå på tv3 eller kanal 5 i någon timme eller så och se om det hoppar igång efter detta...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som sagt rena gissningsleken när vi inte får mer information.
    Min tanke var att eftersom trådskaparen kör Boxer är det inte ovanligt att man får olika bra mottagning på de olika mux:arna eftersom de sänds på olika frekvenser.
    Det kan göra att avkodningen funkar på de kanaler som ligger på mux:ar med bra signal. Om sedan någon mux har dålig signal blir det mycket bitfel på de kanalerna och avkodningen funkar inte p.g.a. att dataströmmen är korrumperad.

    Men vi får väl se om Sliver77 återkommer med lite mer info...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Hmm...lite dålig info från min sida

    Jag har en kortserver med Newcs 1.65 på en PC-burk. Det märkliga är att t.ex. Tv4 Sport funkar att koda av men inte många fler. Jag kan se på NewCSmanager att boxen loggar in. Jag kommer ihåg att jag testade detta för några år sedan och det slutade med att jag fick gå över till Gemini igen. Alla dom fria kanalerrna fungerar kanon och som sagt innnan så är Newcamd.list samma som jag använde i Gemini.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad tror du om antennsignalen då? Har du bra signal på alla kanaler?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Jag provade att gå över till Gemini och då funkar allt kanon. Jag får in alla kanaler och dom kodas av. Skumt att det inte skulle funak med Pli.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss