Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DM800HD SE och Tuner Konfiguration

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger

    DM800HD SE och Tuner Konfiguration

    Hej, Tar tacksamt mot lite tips om tuner konfiguration på en DM800 HD se. Använder Open PLi som mjukvara.
    1, Lagt in en ny sat.xml för Thor 5/6/Intelsat 10-02 (0.8W) samt Astra 1E/4A (4.8E)
    2, Thor = Canal Digital och Astra (Sirius) = Viasat
    3,Väljer Tuner A
    4, Enkelt Konfigurationsläge, Läge = DiSEqC A/B. Port A Thor samt Port B Astra
    5, Gör sedan en kanalsökning, men hittar bara ca. 310 kanaler och INGEN på ASTRA

    Får in bild på de kanaler jag hittar, men det bör ju vara en hel del fler.... Kan någon svara på om inställningarna ovan är korrekta

    // T

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    - Är verkligen pottan rätt inställd
    - Är Thor på A i din DisEQ
    - Har du en kompatibel DisEQ
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    60
    Tackad
    5 gånger
    Kolla att när du står framför och tittar mot parabolen så ska sirius lnb vara på vänstra sidan och thor lnb på höger, Kolla då så thor lnb är i diseqc port A.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Hej
    Jo allt det ni beskriver är korrekt, har haft en gammal DM500 stått här som funkat. "Pillade lite" och nu har det hoppat igång.
    Tack ändå för er input !

    / T

  5. #5
    Har samma problem. Vad gjorde du för att få det att funka?

    Tror jag har testat allt snart, kollat lnb'na, testat med eller utan switch, kollat så turnern sitter som den ska, etc etc. Vet snart inte vad jag ska göra!

    Problemet är att boxen inte söker på Sirius (viasat), och inte heller på High band på Canal digital ( typ TV3 hd).
    Har bra bild på övriga canal digital.

    Jag kör en DM800HD se med OpenPli 2.1.

    Någon som har nån idé på vad det kan vara?

    /O
    Senast redigerad av Starken den 2012-08-23 klockan 21:04.

  6. #6
    Hej på Eder!

    Jag hade ett nästan liknande fenomen på en 800HD se igår. Den hittade inga HD kanaler. Jag kunde konstatera att det saknades frekvenser i satellites.xml. Jag plockade denna fil från min fungerande 800HD som dessutom hittar HD kanalerna. Men samma resultat. Även denna fil saknade dessa frekvenser men ändå fungerar den i min box. Hur kan det komma sig? Frekvensen som jag kollade efter var 10777 Mhz 8PSK S2 från 1,0°W. Men jag genererade en ny via nätet och valde dessa satelliter och efter det så fungerade det.

    //snake

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du har förmodligen skrivit i transponderfrek manuellt och sökt så

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Verkar som OpenPli är stökig när det gäller o hitta kanaler. Vet inte vad det beror på. Har dessa problem nästan varje gång !
    Testa med att spara din favoritlista från din "gamla" box och lägg in den i den nya så funkar det !
    Detta fast han inte hittar dom vid kanalsökning.

    / T

  9. #9
    Hej!
    Tack för ditt svar, men det har jag inte gjort. //snake

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Lånar tråden.. La just in Newnigma2 på min 800 hd och den hade inte förinställd tuner konfiguration så som Openpli hade. (kom inte ihåg hur den var).. Å Fick hjälp av företag att sätta upp parabolen så har noll koll. Vilken thor och Astra gäller, a eller b?

    Viasat och canaldigital

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss