Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ingen text med VLC via stream

  1. #1

    Ingen text med VLC via stream

    Hej.

    Jag har DM600C + Gemini 4.7.

    Jag ser att det finns andra gamla trådar med liknande problem, men ingen av dom beskriver någon lösning för mitt problem.

    Jag får ingen text när jag streamar från min Dreambox till VLC. Jag kör VLC 1.1.9 och jag har aktiverat undertext för kanalen i VLC. Jag startar VLC via Enigma Web interface.

    Jag får inte text på några filmkanaler (canal +, TV1000 etc), inte ens på SVT1 fast jag väljer teletext i VLC och dessutom anger sidan 199. Jag har även testat 199 på Canal+, men jag får ingen text där heller.

    När jag tittar i VLC via "ctrl+I" och sedan "kodekdetaljer" så ser jag att det finns text i streamen från dreamboxen (ström 3, typ undertext), men hur jag än gör så vägrar VLC att visa texten.

    Är det någon som har några teorier vad som är fel? Behövs en extra plugin till VLC? Har andra samma problem?

    Tacksam för svar!
    Senast redigerad av ejoawal den 2011-05-20 klockan 17:36.

  2. #2
    Jag sitter också med samma problem, ska testa googla lite för att se om någon lösning finns.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Meny -> Video -> Undertext i VLC. Funkar perfekt med VLC 1.11.1 & Fedora 15
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    För mig fungerar det där om jag direktstreamar från Dreamboxen till PC med VLC, men om jag vill streama till min sommarstuga som inte har samma bandbredd så måste jag konvertera om videoströmmen i VLC på en dator i samma nätverk som Dreamboxen står i och sedan skicka ut den till sommarstugan, det är då undertexten ej följer med.

    Denna inställningsruta finns i VLC på datorn jag använder för att koda om strömmen:

    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...7_Namnloes.png

    Har testat båda alternativen med rutan kryssad och icke kryssad, ingen skillnad.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss