Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 47

Ämne: Få igång stream på webinterface

  1. #1

    Få igång stream på webinterface

    Det går bra att streama på det lokala nätverket men det funkar inte när man inte är hemma. Man kommer in på webinterfacet o så, har öppnat port 80, men när man försöker streama försöker VLC streama via det interna ip:et? Sökte, såg att det fanns en hel del trådar om streaming men inte detta (?)

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Öppna port 8001 oxå.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Öppna port 8001 oxå.
    Ja ok, men det står ju fortfarande 192.168.XXXX

    Var kan jag ställa in detta?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilken Linux-version har du, version av VLC, vilken webbläsare?? Funkar hur bra som helst med Fedora 14, Firefox 3.6,17 samt VLC 1.1.9. Har aldrig behövt ändra någon Ip-adress.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Windows, IE, VLC 1.1.7.

    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post113496
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post121419

    Kolla dessa inlägg, jag har samma problem som dessa. Någonstans måste man ju kunna ändra det lokala ipet till det externa på db:en

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har aldrig haft den symptomen, men som sagt så har jag ingen version av W# på mina datorer, då slipper jag problemen oxå.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    bulle: Hur gör du för att starta streamen?
    Klickar på Web-x-TV? Eller går du någon annan väg?

    matkoh: Ja, vi har fattat. Du är bra på linux. Du är kaxig över det och trycker därför ner folk med windows. Men det räcker nu.
    Vanligt folk som inte besitter dina kunskaper får bra mycket mer problem med linux än med windows så du kan sluta propagera ditt budskap i VARJE inlägg du gör.
    Det är tacksamt att du hjälper till, men snälla...

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har absolut inget med kunskaper att göra, däremot ett visst intresse av att få en dator som verkligen fungerar. Idag är en Linuxdator inte svårare än motsvarande W#-dator för en "vanlig" användare, för handen på hjärtat hur många vanliga användare behärskar W# !!! Men försök att köpa en ren dator utan operativ, eller med något annat os än W# (eller MacOS), det blir problem. En av anledningarna till min propagering är att folk ska börja tänka efter och inte bara slentrianmässigt låta sig "luras" av datorförsäljarna. Gå till ex. Expert, Elgiganten, OnOff osv & försök att köpa en dator UTAN operativ, det går inte då handlarna är låsta till att sälja en dator med ett W# operativ, de får alltså inte sälja något annat. Jag försökte senast i förra veckan att köpa 20 st bärbara för en utbildning, och de ska köra Linux på kursen. Det gick inte, så troligen blir det ingen utbildning.

    Är det någon som har en kanal på datorer utan operativ, och inte till fantasipriser.

    Luktar som konkurrenshämmande.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Har absolut inget med kunskaper att göra, däremot ett visst intresse av att få en dator som verkligen fungerar. Idag är en Linuxdator inte svårare än motsvarande W#-dator för en "vanlig" användare, för handen på hjärtat hur många vanliga användare behärskar W# !!! Men försök att köpa en ren dator utan operativ, eller med något annat os än W# (eller MacOS), det blir problem. En av anledningarna till min propagering är att folk ska börja tänka efter och inte bara slentrianmässigt låta sig "luras" av datorförsäljarna. Gå till ex. Expert, Elgiganten, OnOff osv & försök att köpa en dator UTAN operativ, det går inte då handlarna är låsta till att sälja en dator med ett W# operativ, de får alltså inte sälja något annat. Jag försökte senast i förra veckan att köpa 20 st bärbara för en utbildning, och de ska köra Linux på kursen. Det gick inte, så troligen blir det ingen utbildning.

    Är det någon som har en kanal på datorer utan operativ, och inte till fantasipriser.

    Luktar som konkurrenshämmande.
    Bry dig inte om vad vi windows användare säger, jag har en pc-server i linux men jag fattar inte mycket. Fast skulle jag engagera mig lite mer så kanske jag skulle förstå mera. Vad för datorer söker du och i vilken prisklass ska datorerna få kosta?
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Bärbara med typ 14-16" skärm, i övrigt inga krav. Klart finns de med någon Linux-variant så blir det bra (Ubuntu, Fedora).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss