Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: vita ränder på tv:n. Snälla hjälp!

  1. #11
    nu har jag bytt port och kabel. samma sak! va fan!

  2. #12
    Det är inga ränder när jag köra scart. Och det blir inte ränder på HD kanaler med HDMI kabeln men det blir på vanliga kanaler med HDMI kabeln. Alltså vad kan det va? Jag blir galen! Snälla hjälp mig!

  3. #13
    IMAG0146.jpgIMAG0145.jpgså här ser det ut :/

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hur är det kopplat? Går HDMI-kabeln direkt till TVn ellr via en förstärkare/reciever? Kolla särskilt att upplösningarna och att frekvenserna är samma överallt.

    Om TVn är inställd på 1080p, prova att sänka upplösningen till 1080i eller 720p på den ingången på TVn.
    Senast redigerad av Schwede30 den 2011-05-23 klockan 22:48.

  5. #15
    Den går direkt till tv:n. När jag slår på boxen står det 1080i på tv:n. Den verkar välja det själv.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jag har rotat runt på nätet och det verkar som om vita och färgglada linjer inte är helt ovanliga när det gäller XBOXar och datorer anslutna med HDMI. Några skyller på skärmen och andra forum säger att det är XBOXen/datorn/som är boven...

    Har du tillgång till en annan mottagare, prova att ansluta den istället för att se vad som händer; anslut med HDMI.

  7. #17
    jag har haft andra boxar så som VU+ Solo och DM500HD och dom har funkat klockrent. Så tv:n borde väll va ok?

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det VUn som är problemet? Så tråden är i fel tråd...
    Har du komponentanslutningar på mottagaren och TVn? I så "borde" problemet vara löst. Jag har för mig att du kan få upp till 1080i genom komponentanslutningen. Prova med någonting du har liggande.

  9. #19
    komponentanslutningar? alltså YpBpr? det blir väll bara 720p?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Nä, 1080i funkar med rätt kabel

    Hittade dessa inlägg:

    http://answers.yahoo.com/question/in...2203917AA7FOHP

    Contrary to popular belief, Component YCbCr cables ARE fully capable of supporting and carrying all of the same resolutions as an HDMI or VGA cable - including a Full HD 1080p signal (as well as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p and 1080i). However, because the signal is an analog one and not digital, you will notice a significant improvement when using an HDMI cable for the same HD resolutions. This is due to the degradation of the analog Component Video signal as it travels along the length of the cable - something which does not happen with a digital signal. Part of the reason there is so much confusion on this matter is because while the cables themselves are able to support a 1080p signal, not all televisions and monitors are able to accept and decode this signal when using component cables. It has therefore become a common misconception that the cables themselves are unable to carry the signal, when in fact it is the TV or monitor at the end of the chain that is the problem - not the cable. It is also possible that the PS3 on the sending end of the chain is unable to send a 1080p signal through Component cables, however this is the first time I have ever heard of this particular problem.

    Message Edited by Daniel_D_PE on 02-10-2008 05:08 AM Daniel
    Entertainment Associate (Retired)
    Software and Gaming Product Expert
    Future Shop Markham
    Senast redigerad av Schwede30 den 2011-05-24 klockan 11:42.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss