Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tips på parabol.

  1. #1
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger

    Tips på parabol.

    Jag söker en liten och bra parabol, tänkte ha den på sommarstugan. Då vill jag inte ha ett stort åbäke

    Någon som kan tipsa om någon som är bra? Gärna så man kan ha två huvuden.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Antingen två stycken 40 cm paraboler eller en "Nordenparabol" (80 cm) med sidmatning.

    LNB för VIASAT (ASTRA) är inte så viktigt, men ett lite bättre kan krävas för CD (THOR)

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    vilken del av Sverige, det är rätt så stor skillnad mellan en sommarstuga på Orust och en sommarstuga i Arjeplog när det gäller att välja rätt storlek på pottan.
    nere i halvdanmark (skåne) skulle du nästan klara dig med en 40cm med sidmatning
    I Arjeplog behöver du minst en 80-90, tror inte ens du får in signal med en singel 40 där uppe i finnmarken.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    50mil norr om Stockholm efter kusten fungerar det med 2 LNB på Parabolen som viasat skickar ut. Får in 95-100% enligt boxen.

  5. #5
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    Hehe falkenberg gäller det i... nästan halvdansk! Men bara nästan! ´Tack för svaren, då vet jag vad jag ska kolla efter!

    Hmm finns det någon slags apparat som man kan använda sig av att kolla så man kan få in signalen innan man köper? För jag har lite träd och bröte i vägen. Ibland går det jättebra har jag märkt.. och ibland inte alls.
    Senast redigerad av e_gon den 2011-05-27 klockan 10:54.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    www.dishpointer.com
    är en applikation som visar problem med byggnader i vägen för signalen. Om du kan uppskatta höjden på träden fungerar den kanske för det med.

  7. #7
    Medlem e_gons avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    113
    Tackad
    3 gånger
    funkade perfekt. Super bra grej ju =)

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Ja riktigt bra, någon som testat deras appar eller vet om det finns liknande som är bra för dom va ju rätt dyra.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag köpte deras App till Android. Bara att kompassen i min desire är rätt kass. Men man får iaf en bra utgång. Testade på en annan telefon, där funkade mkt bättre.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss