Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Någon som har erfarenhet av Clarke Tech ET-9000

  1. #1

    Någon som har erfarenhet av Clarke Tech ET-9000

    Finns det någon som har någon erfarenhet av denna box. Den verkar riktig trevlig med bra specar, Enigma 2 (kompatibel med Dreambox?) med mera.
    Men finns det någon som har installera en alternativ image, MGCam med mera?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av drzaphod Visa inlägg
    Finns det någon som har någon erfarenhet av denna box. Den verkar riktig trevlig med bra specar, Enigma 2 (kompatibel med Dreambox?) med mera.
    Men finns det någon som har installera en alternativ image, MGCam med mera?
    Jag rekommenderar OPEN PLi beta 2.0. Där kan du få alla softcams över feed funktionen.
    Men det finns även en hel del andra Images. Folk som är insatt säger den är i klass med Dreambox8000.
    Jag är bara nybörjare än.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Jag skall införskaffa min idag och såg att det fanns flera imager ut. Pli verkar vara väldigt bra, men jag såg även en Engelsk VIX Team som, om inte annat, faktiskt har ett väldigt snyggt skin. Subtilt, men funktionellt och snyggt. Jag tänkte prova båda och se vilket som passar mig bäst.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Skin kan du välja som du vill, det finns väldig många.

    Mvh Kalle
    Senast redigerad av Kalle_P den 2011-05-29 klockan 15:36.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Skin kan du välja som du vill, det finns väldig många.
    Jodå, jag vet.
    Nu har jag fått boxen igång och den verkar funkar kanon. Enkel att installera (som en Dreambox) men jag tycker att Flashingen är snyggare. Enda nackdelen är att att det inte gå från USB på framsidan.

    Börja med PLI 2.0 beta och den funkade bra, men nu provar jag den engelska VIX som för den del bygger på PLI 2.0 beta, och den är bra, snygg och har bra funktioner.

    Riktig bra!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Enda nackdelen är att att det inte gå från USB på framsidan.
    Hä...Hittills har jag bara använd USB porten på framsida när jag flashade.
    Boxen avstängd (strömlös) USBpinne instucken på framsidan ; strömbrytare till och svara med OK knappen på framsida när den frågar om den skall flasha image från pinnen.

    Mvh Kalle

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Hä...Hittills har jag bara använd USB porten på framsida när jag flashade.
    Boxen avstängd (strömlös) USBpinne instucken på framsidan ; strömbrytare till och svara med OK knappen på framsida när den frågar om den skall flasha image från pinnen.
    Skumt. Undrar om det beror på att jag har en annan USB stick instucken på baksidan när jag spara backuper och Picons. Nåja, det funkar hur som helst när jag använder den andra USB porten på backsidan, men inte framsidan.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2010
    Inlägg
    3
    Tackad
    1 gånger
    Jag har provat följande distributioner:
    1. Black Hole 1.43 (lite äldre men funktionaliteten helt ok)
    2. Open Pli 2.0 beta 20110529 ( nej, inget för mig vare sig här eller på dreamboxen...)
    3. Sif team Gecko image (har allt man kan önska sig men behöver en del handpåläggning, ex är inte mappningen av fjärr ok i mitt tycke)
    4. VIX 2.1 (detta är helt klart min favorit, har allt jag önska mig installerat, kräver minimalt efter installationen och är "rock solid" )
    5. Monster Image (Japp ! monster är det :-) man har slängt in allt (nästan) som de hittat ex GP3, VTi Panel,TunisiaSat Addons Manage osv)

    Jag är mycket nöjd med min ET9000 - bra bild, snabb, stabil och kompatibel med de tillägg som finns till enigma2.. klart bättre än mina andra boxar (DM500HD, DM600 samt kompisens DM800HD )

    Finns intresse kan jag ladda upp images i filarkivet
    Mvh
    //Swe_mx

  9. #9
    Jag kan bara hålla med dig efter att ha testat ett par Imager. Jag ser verkligen fram emot att VIX Team släpper version 2.2 snart. Den åker in i boxen på en gång. Dessutom tänker jag uppdatera min DM800HDse med VIX också, jag blev så imponerad av kvaliten på den att jag helt klart tänker köra med den i framtiden. Bättre än både Peter Pan och LT enligt mitt tycke.
    Det känns verkligen som någon har använt det som finns bakom pannbenet och gjort något riktigt bra iställer för bara "Geekigt"

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Hej,

    Kan bara hålla med om att Vix är min favorit på denna Clarke.

    Har testat OpenPLi och Blackhole, men Vix är i mitt tycke välbyggd och uppdateras ofta, samt har en direkt customisering för denna box.

    När jag testade OpenPLi för Clarken så var det tex fortfarande mappat efter DBs fjärr. Vix låter en inte ta ner softcam via boxens interna update som OpenPLi gör, men det var ett mindre problem.

    Visst går det att flasha image från front USB på Clarken. Jag har inte ens petat på USBna på baksidan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss