Skin kan du välja som du vill, det finns väldig många.
Mvh Kalle
Skin kan du välja som du vill, det finns väldig många.
Mvh Kalle
Senast redigerad av Kalle_P den 2011-05-29 klockan 15:36.
Jodå, jag vet.
Nu har jag fått boxen igång och den verkar funkar kanon. Enkel att installera (som en Dreambox) men jag tycker att Flashingen är snyggare. Enda nackdelen är att att det inte gå från USB på framsidan.
Börja med PLI 2.0 beta och den funkade bra, men nu provar jag den engelska VIX som för den del bygger på PLI 2.0 beta, och den är bra, snygg och har bra funktioner.
Riktig bra!
Hä...Hittills har jag bara använd USB porten på framsida när jag flashade.Enda nackdelen är att att det inte gå från USB på framsidan.
Boxen avstängd (strömlös) USBpinne instucken på framsidan ; strömbrytare till och svara med OK knappen på framsida när den frågar om den skall flasha image från pinnen.
Mvh Kalle
Jag har provat följande distributioner:
1. Black Hole 1.43 (lite äldre men funktionaliteten helt ok)
2. Open Pli 2.0 beta 20110529 ( nej, inget för mig vare sig här eller på dreamboxen...)
3. Sif team Gecko image (har allt man kan önska sig men behöver en del handpåläggning, ex är inte mappningen av fjärr ok i mitt tycke)
4. VIX 2.1 (detta är helt klart min favorit, har allt jag önska mig installerat, kräver minimalt efter installationen och är "rock solid" )
5. Monster Image (Japp ! monster är det :-) man har slängt in allt (nästan) som de hittat ex GP3, VTi Panel,TunisiaSat Addons Manage osv)
Jag är mycket nöjd med min ET9000 - bra bild, snabb, stabil och kompatibel med de tillägg som finns till enigma2.. klart bättre än mina andra boxar (DM500HD, DM600 samt kompisens DM800HD )
Finns intresse kan jag ladda upp images i filarkivet
Mvh
//Swe_mx
Hej på er!
Har fått hem min Clarke-Tech med Open PLI förinstallerat. Vill flasha om den och testa Vix i stället, men det funkar inte med USB för mig, varken fram eller bak... Den bootar upp precis som vanligt och kör igång TV-mottagning, får ingen fråga om att flasha image. Ska filerna ligga i roten eller i någon särkild mapp på USB? Ska man trycka in någon knapp när man slår på strömmen?
Tacksam för tips
MrMgoo
Du måste formatera ditt usb minne som FAT32 och sedan skapa en mapp i roten som heter et9000
I mappen ET9000 skall sedan följande filer finnas:
1) boot.bin
2) kernel.bin
3) rootfs.bin
4) imageversion
När du startar boxen med minnet istoppat så säger boxen att den hittat en ny version och frågar om du vill flasha med den : tryck då på OK knappen som sitter under frontluckan.
Mvh
//Swe_mx
Kan någon tipsa om lämpliga/kompatibla hårddiskar till denna mottagare? Tyst/sval/snabb och ingen "green" modell som går ner i nåt energispar läge är mina önskemål.
När man kollar prisjakt så kan man handla den från nettosat eller almsat. Vilken firma är att föredra?