Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Eyetv med eyetvcamd funkar inte efter uppgradering av Eyetv till 3.5.2

  1. #1

    Eyetv med eyetvcamd funkar inte efter uppgradering av Eyetv till 3.5.2

    Är det någon som har råkat ut för detta eller har något tips!?

    Jag uppdaterade Eyetv till senaste version 3.5.2 och efter det så gick det inte att kolla på det krypterade kanalerna.

    Jag har provat och nergraderat Eyetv och sen har jag provat att uppgradera eyetvcamd från 1.3 som jag körde när det funkade till både 1.4 och den senaste 1.5

    Tyvärr ingen framgång.

    Det är vad jag får i loggen på eyetvcamd:

    [general.error] failed open /Users/Victor/Documents/eyetvCamd/SoftCam.Key: No such file or directory
    [general.error] no keys loaded for softcam!
    [core.load] ** registered systems:
    [core.load] ** Seca (pri -10)
    [core.load] ** Irdeto (pri -10)
    [core.load] ** Cryptoworks (pri -10)
    [core.load] ** ConstCW (pri -20)
    [core.load] ** Conax (pri -10)
    [core.load] ** Nagra2 (pri -10)
    [core.load] ** Nagra (pri -10)
    newcamd: connecting to server ...
    newcamd: connected to server .


    Jag tycker allt ser bra ut här.Men jag får inte upp någon CAID eller IDENT i högerfältet. Det fick jag innan. Känns som att Eyetv inte hämta nycklarna som eyetvcamd hämtar.

    Jag har lagt in cwdwplug.bundle under /bibliotek/application support/eyetv/plugins

    Stämmer detta eller? Man behöver inte göra något annat med filen?

    Behöver man lägga dit softcam.key filen själv?

    Har någon något bra tips? Tack i förväg i så fall =)
    Senast redigerad av Clements den 2016-06-22 klockan 12:21.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Eyetv 3.5.2 och EyetvCamd 1.5.2 fungerar fint ihop. cwdwplug.bundle ska vara där du har den. Startat om datorn?

    Om det fungerade innan uppgradering det enda som är kvar är att du måste göra om val av ident i eyetvcamd (och ev device):

    under Log and PTM: titta på en kanal, Markera en ident i listan till höger (troligtviss 040d00 för dej) för du bild så klicka på "Save CA cach"
    repetera för samtliga kanaler du har.

    /C

  3. #3
    hej, har samma problem som Clements beskriver... måste man själv lägga in softcam.key filen? isåfall var? och hur ska den se ut?

    kör newcs server på dreambox och försöker ansluta med mac mini + eyetv + eyetvcamd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss