Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: DM800se setup problem

  1. #11
    Tack! Det är ju strålande, bara att åka ner och låna en box från svärfar.

    Konstigt dock, installatören hade ju sina fina instrument och skruvade in dem enligt alla konstens regler.

  2. #12
    Förresten, är det nån som har rätt inställningar för Thor enligt ovan, som kan dela med sig av dem?
    Tänkte det kunde vara bra att ha nått som referens. Jag har ju pillat med de rackarns inställningarna så jag vet ju inte vilken del som är bak...

  3. #13
    Har testat med Canal digitals egna box i samma uttag med samma kabel och får bra signalvärde på både Thor och Sirius.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har du kollat med ett par olika transpondrar per satellit?
    I så fall har du klantat dig med inställning av tunern.

  5. #15
    Fattar inte vad jag gör för fel... får bra signal med originalbox på både Sirius+Thor. Parabolgubben säger att det är rätt inställt på båda huvena. Har testat med XML från http://satellites-xml.eu/ på Thor och Sirius, men får likaså bara in Viasat...

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Hej Gustis, funkar denna instruktion ?

    Gå in på meny - Installation – Kanalsökning– Tuner konfiguration
    Här väljer man tuner genom att trycka på OK.

    Konfigurationsläge – Avancerad (välj med höger eller vänster pil).
    Satellit – Välj satellit med höger eller vänster pil. Bläddraförst fram till ”Thor 5/6/Intelsat 10-02 (0.8W)”.
    Under Satellit står det LNB och för Thor är det LNB 1. Tryck OK.
    Gör om samma sak igen fast välj ”Astra 1E/4A (4.8E)” denna gång och välj LNB 2 för denna satellit.

    Tryck OK.

    Konfigurationsläget ändras sedan tillbaka till ”enkelt”.
    Här ska det stå följande;

    Konfigurationsläge – enkelt
    Läge – DiSEqC A/B
    Port A– Thor 5/6/Intelsat 10-02 (0.8W)
    Port B– Astra 1E/4A (4.8E)
    Ange volt och 22 KHz – ja
    Skicka enbart DiSEqC vid ändradsatellit - nej

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gustis Visa inlägg
    Fattar inte vad jag gör för fel... får bra signal med originalbox på både Sirius+Thor. Parabolgubben säger att det är rätt inställt på båda huvena. Har testat med XML från http://satellites-xml.eu/ på Thor och Sirius, men får likaså bara in Viasat...
    Lite gissningar:
    Har du Astra på den första LNB-ingången i din Maximum 9/4 switch? Det skulle kunna vara så att din Maximum 9/4 switch inte vill slå om och byta satellit på kommando från Dreamboxen. Nu har du ju ingen DiseqC-switch, men DiseqC funktionaliten är inbyggd i din multiswitch och vi vet att Dreambox ofta har problem med vissa typer av DiseqC switchar. Det skulle helt enkelt kunna vara så att din Dreambox och din Maximum 9/4 switch inte trivs ihop.

    Du kan prova de inställningar som föreslås i inlägget här ovanför, men hjälper inte det så låter det som att det skulle kunna vara så att Maximum 9/4 switch inte trivs ihop med Dreambox. Är det någon annan som provat denna kombination?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Tattisator: Tack, det är så jag har gjort.
    atomized: Det kan mycket väl vara så, men det borde funka ihop... killen som satte ihop inköpslistan kopierade en tidigare setup. Men skall kolla detta... Ett test kan vara att byta kablarna in i switchen. Sirius vänster Thor höger lnb, eh?

    Tack för responsen...

  9. #19
    Nu har jag haft nere boxen hos tv-handlaren som ställt in och fixat allt och det funkar ändå inte.

    Skall kolla för tredje gången om kablarna är rätt i switchen, annars blir den ett fint sänke vid makrillfisket i sommar...

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gustis Visa inlägg
    Nu har jag haft nere boxen hos tv-handlaren som ställt in och fixat allt och det funkar ändå inte.

    Skall kolla för tredje gången om kablarna är rätt i switchen, annars blir den ett fint sänke vid makrillfisket i sommar...
    Väcker liv i en gammal tråd. Köpt en Multtiswitch "Maximum XO 9/4" men får den inte att lira alls med dm800. Kan det vara så att den ehlt enkelt inte är kompatibel med dm800 lr kan jag missat ngn inställning. Jag har bild om jag kör kabeln direkt från lnb till boxen. Kör OpenPLi 4.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss