Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Images till 500 klon

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Images till 500 klon

    Jag köpte en 500S-klon billigt för att ha något att leka med (Har en AZBOX Elite till det riktiga TV- och media-gloendet.)

    Har gjort ett par halvhjärtade försök att ställa in DBn och sätta upp en server, men då jag bor själv i en enrumslägenhet har jag inte haft tillräcklig motivation för att sätta mig ned med DBn)

    Tittade runt här ett tag och installerade en "GP(?)-image, men jag och den är inte riktigt vänner. I filarkivet finns det Gemini och PLI-images för DB 500 (och kloner).

    Vad är den största skillnaden mellan dessa images? Vilken är bäst för nybörjare?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    PLI är nog enklare (och i mitt tycke bättre) för den har fortfarande de plugins man behöver för bl.a. cs lätt installerbara från menyn. Gemini har tagit bort dessa och det är mer komplicerat att få till det i Gemini.

    Sedan är det min personliga åsikt att man inte bör stödja Gemini efter vad de gjort med "clone-bombs" m.m.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss