-
Färsking
sagem hd pvr 101-st
Hej
Undrar om någon vet om det fungerar att endast använda en kabel eller eventuellt en switch/splitter till en sagem hd pvr 101-st?
-
Det går bra att bara använda den ena tunern med en kabel. Men då kan du inte se på ett program och spela in ett annat samtidigt.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

-
Medlem
Och program guiden blir inte fullständig. Du ser endast 2 program framåt eller nåt sånt.
-
Boxen är designad för att fungera med två (eller en) LNB, du kan inte switcha mellan olika LNBer osv, den funktionen finns inte (om jag minns rätt). Plus boxen är skräp, jag har haft en. Dinkan precis, man får bara EPG runt 2-3h framåt i tiden. Det går köra med en kabel. Men då måste man ha boxen igång, ställa den på kanalen som ska spelas in, även om man programmerat när den ska spela in.
Det går inte att byta hårddisk i den även om man vill, plus går hårddisken sönder kan man inte använda boxen. Den startar inte om hårddisk saknas.
-
Färsking
Jag har idag en CDC-5050 box. Men jag ska köpa en begagnad HD PVR 101-ST. Så jag undrar hur jag gör när jag ska flytta över kortet, är det bara att sätta in det i den nya boxen eller hur fungerar det?
-
marcus_n25, jepp. Bara flytta kortet och köra med den nya boxen.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler