Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: sagem hd pvr 101-st

  1. #1

    sagem hd pvr 101-st

    Hej

    Undrar om någon vet om det fungerar att endast använda en kabel eller eventuellt en switch/splitter till en sagem hd pvr 101-st?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det går bra att bara använda den ena tunern med en kabel. Men då kan du inte se på ett program och spela in ett annat samtidigt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Och program guiden blir inte fullständig. Du ser endast 2 program framåt eller nåt sånt.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Boxen är designad för att fungera med två (eller en) LNB, du kan inte switcha mellan olika LNBer osv, den funktionen finns inte (om jag minns rätt). Plus boxen är skräp, jag har haft en. Dinkan precis, man får bara EPG runt 2-3h framåt i tiden. Det går köra med en kabel. Men då måste man ha boxen igång, ställa den på kanalen som ska spelas in, även om man programmerat när den ska spela in.

    Det går inte att byta hårddisk i den även om man vill, plus går hårddisken sönder kan man inte använda boxen. Den startar inte om hårddisk saknas.

  5. #5
    Jag har idag en CDC-5050 box. Men jag ska köpa en begagnad HD PVR 101-ST. Så jag undrar hur jag gör när jag ska flytta över kortet, är det bara att sätta in det i den nya boxen eller hur fungerar det?

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    marcus_n25, jepp. Bara flytta kortet och köra med den nya boxen.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss