Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Newcs o mgcamd på LT6½ samt mounta hårddisk på dm800 hd

  1. #1

    Newcs o mgcamd på LT6½ samt mounta hårddisk på dm800 hd

    Jag bytte image till LT6 då ja ville åt epg:n där och har ett problem.

    Jag får inte igång newcs med mgcamd.
    Jag installerade ett paket med de 2 samt inbygda configs skulle det vara. Både funka fint o installera och får fram dem i camselection. Mgcamd fanns med keys och jag ersatte bara newcamd.list och mg_cfg med de gamla jag hade på ICVS gemini. Men det fanns ingen config mapp med där den gamla låg iallafall på gemini på den nya LT. Jag provade att skapa en mapp som hette config och la in mina newcamd.conf och newcs.xml och startade om både boxen och camsen men det funkade inte. Jag vet att det är lite olika på open pli och gemini, så tänkte om det är något som är mer annorlunda med LT?

  2. #2
    Jag hittade http://www.comhit.net/showthread.php....half.5-dm8000 denna guide och det gjorde att det funka!

  3. #3
    Näää jag får det icke att fungera med hårddisken som jag vill. Den går att komma åt via dreamboxen, den heter autofs/sda1. Jag ändrade om sökvägen för inspelning o timeshift till autofs/sda1 och det funkar okej. Timeshiften fungerar endast när man använt inspelning lite innan bla. Men jag kan inte använda min hdd tex för att lagra external epg, då står det bara att jag saknar hdd.

    I Gemini finns det ju en mount manager, men det finns inget liknande till LT6 vad jag kan förstå. Hur får jag hårddisken att bli "media/hdd" är väl egentligen frågan.
    Väldigt tacksam för svar!!

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    du kan testa detta
    gå in i /media och ta bort hdd
    skriv sedan: ln -s /autofs/sda1 hdd

  5. #5
    Det funkade inte. Så jäkla konstigt. Jag hittar ju hårddisken i Kontroll-Hanteraren, men där kan man bara initiera den och kontrollera den. Inte mounta.. Sen kan man inte starta NFS server från autofs/sda1 står det också.. Några andra idéer? Finns inget liknande mount-program till LT?

  6. #6
    Jag la in mount /autofs/sda1 /media/hdd i autostarten och då funkar timeshift direkt samt NFS server. Dock så funkar det inte när jag ska hämta external epg. Kommer bara upp "You must either have CF, USB or HDD installed to use External EPG!"

    Lite mysko

  7. #7
    Inte för att detta hjälper dig men det är sådana saker som gör att jag använder OpenPLI.
    Jag gillar när det fungerar direkt.
    Kinesisk DM500c kallad BB500c.:headbang:
    Kinesisk Clone av DM500S kallad DM500Si.
    Kinesisk Clone av DM800C med propeller i sig.

  8. #8
    Ja man blir ju frustrerad, att det inte bara kan funka..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss