Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Comhem eller Bredbandsbolaget?

  1. #1

    Comhem eller Bredbandsbolaget?

    Jag börjar fundera om att byta från comhem till bredbandsbolaget. Där jag bor i Uppsala har jag haft oerhört stora problem med Internet som har förstört för mitt Internet-surfande då jag har förlorat rätt mycket tid och olika saker jag uppnått men inte kunnat spara.

    Jag har ringt in och klagat och de har meddelat att de säger till när allt är fixat. Dagen efter får jag ett sms där de säger att problemet är löst och att betalningen för månadens Internet blir billigare. Problemet är fortfarande inte löst. Flera gånger per dag så slutar datorn att skicka ut signaler vilket gör att andra kan fortfarande skicka signaler till mig men jag kan inte skicka tillbaka.

    Det jag är mest upprörd över är att de inte ens meddelar att det finns ett problem utan att man måste ringa in själv för att ta reda på om det är ett personligt problem eller allmänt. Väldigt dåligt gjort av comhem ska jag säga. Är det andra som har liknande problem som mig? Dela med er gärna!

    - Imi

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Funkar det med Comhem så är det bra. Men börjar det strula sådär som för dig då är det bara att byta. De kommer aldrig få ordning på det inom rimlig tid. Jag hade Comhem som fungera bra i ett par år. Sedan började det strula och till sist bytte jag till Telia och blev nöjd igen. Sedan flytta jag till annat Comhem hus och bara för Telia tog så hög flytt avgift så testade jag Comhem igen och det fungerade då där och var nöjd med det...än så länge.

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tyvärr är det så med Kabel-TV tekniken när det gäller Internet, antingen funkar det mycket bra och strular aldrig eller så är det tokmycket stul och funkar dåligt. Allt beror på i vilket område man bor, hur kabeldragningen är gjort osv. Det är helt enkelt pga hur kabel-TV tekniken fungerar för just datatrafik som gör den känslig för störningar.

    Har man inga andra alternativ än Comhem och man behöver hög hastighet så är det att föredra trots strul, och då tänker jag på ADSL. Kan man däremot köra via stadsnät, fiber, eller annan teknik så kan det vara ett alternativ om man behöver stabil lina. De flesta normala användare klarar sig bra trots störningar och strul med Comhem. Har man höga krav på tillförlitlighet, dvs hög uptime, och inte avbrott bör man välja ADSL framför kabel-TV, eftersom där kan inte någon annan störa ut din uppkoppling lika lätt då du har en egen telefontråd.

    Bor TS i en BRF så finns fördelen att man kan ta upp problemet på ett möte eller stämman och kolla om andra har problem, därefter kan man försöka ragga upp en majoritet som kan rösta igenom förslag att man ska renovera sitt TV-nät för att säkerställa funktionalitet. Ett bra TV-nät som är fullt fungerande ska inte drabbas av störningar eller problem.

    Många nät har undermåliga kablar, konstiga kabeldragningar och annat som förr eller senare drabbas av påverkan från utomstående, dvs lägenhetsinnehavaren som inte förstår, vet eller bryr sig om att man inte får förändra kabel-TV nätets funktion. Dom vill ju t.ex. bara ha flera TV-uttag eller något liknande. De flesta förstår inte att deras mekande kan förstöra för andra.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2011-06-20 klockan 12:46.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss