Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: config dreambox mg_cfg

  1. #11
    ok!Den sätter jag själv enligt formatet ovan,eller?
    host adressen måste vara angiven på ip format, eller går det bra med en dns?

  2. #12
    men den väljer jag själv enligt givet format?

  3. #13
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Yepp huvudsaken det är en 28 tecken lång Hex sträng formaterat enligt givet format
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #14
    ok.vidare undra jag om ip adressen måste vara fast, det går inte att routern delar ut adresser själv. Jag måste till dela fasta op adresser manuellt för varje ip adress?

    vilken dreambox är den mest prisvärda att köpa om man vill inneha hd möjligheterna men samtidigt skall den vara så billig som möjligt?
    konfig till dreambox klienteena oavasett typ, ser mer eller mindre likadan ut?

    fungerar hd kanalerna på comhem

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Klienterna kan ha IP-adresser som delas ut av routern, det går bra. Dock kan det vara en fördel att de har fasta IP-adresser på det viset att det blir lättare för dig om du behöver logga in på dem och kolla något.

    DM500HD är nog den mest prisvärda HD-boxen.

    Newcamd.list ser likadan ut på alla typer av boxar.

    På Comhem fungerar inte HD-kanalerna förutom SVT:s HD-kanaler och kanske någon mer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Smekalle Visa inlägg
    Hej. Har precis installerat mgcamd 1.35a och hittar inte newcamd.list någonstans. E det någon som har en susning varför???
    När jag kollar i var/keys eller user/keys så finns där bara Mg_cfg och inget mer.
    Inga problem, då skapar du den bara själv och lägger den i /var/keys. Det är en vanlig textfil som skall innehålla två rader typ:

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 192.168.1.1 20000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Se till att skapa den med en linux-vänlig editor, INTE notepad, wordpad eller liknande. Då får du problem. Enklast att editera den direkt i boxen mha den inbyggda editorn "vi".
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss