Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: går inte att flasha min dreambox dm800hd

  1. #1

    går inte att flasha min dreambox dm800hd

    min dreambox har fastnat vid uppstart på booting kommer till hälften inge längre .....så nu måste jag flasha om den men när jag startade webläsare och matade in ipnumret till boxen så hittade han menyn man skall kunna välja fil till att göra det och jag la till rätt fil och trycker flasha men inget händer sen , den flasha inte om...........någon som varit med om detta ????

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Nope, däremot har jag varit påväg att avbryta flashningen p.g.a av att jag tyckt det tagit för lång tid innan den börjar ladda(stapeln rör sig)


    Tror man skall anv. Internet Explorer oxå om du nu inte gör det

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken webläsare använder du dig av? Jag har varit med om liknande fel med äldre ssl (secondstageloader) 78 eller äldre, där fungerar det till 99% bara med internet explorer av någon anledning, varken chrome, firefox eller safari fungerar medans ie fungerar utmärkt. Dock på boxar med ssl 82 eller nyare så fungerar det utmärkt med vilken webläsare som helst.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    har provat explorer chrome samt firefox ingen har funkat

  5. #5
    nu funkade det....efter en snäll själ berätta så provade jag igen med explorer igen och det funkade ...tack tack

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss