Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Opticum HD x403p

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Opticum HD x403p

    Köpte en Opticum HD x403p i Prag för 91€.

    Finns naagot inlägg i forumet om Opticum och om boxen. Naagon som vet naagot om den? Verkar helt OK det lilla jag har provat. CONAX-kortläsare + LAN är väl inte fel.

    Saag naagot om alternativ mjukvara, men inget noggrannare angivet.

    Är i Tyskland just nu och här finns inga aaaaan...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Är i Tyskland just nu och här finns inga aaaaan...
    Det finns det visst Alt+134 eller Alt+0229

    En bra Software är ALI3602_06020200_globo_OPTICUM_HD_X4_220_ps_lemont ree_1.3.81.rar
    den användar jag.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tack för informationenh. Det finns inga å:n på tyska tanngentborf. Jag vet att man med hjälp av ASCII kan tillverka å och Å; men de finns inga i Tyskland i grundtillstånd.... ;-)

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det finns inga å:n på tyska tanngentborf.
    Därför finns det ü och ß. och Y och Z har bytt plats.

    Mvh Kalle

    Förresten i Tyskland är x403:an 10€ billigare.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Glöm inte bort att @ också är flyttad...

    Nåväl, får se när jag känner för att plugga in den på allvar. Hur är den som mediaspelare? Instruktionsboken är ganska vag på den fronten.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Nåja som mediaspelare är det ingen hit. Den spelar naturligtvis dom egna inspelningar upp, sedan kan den .mpeg.
    Men dom håller på och jobba på det. Bilden är utmärkt, bra CS-client, trevlig och hantera.

    Mvh Kalle

  7. #7
    Mina föräldrars Hyro 7520ST har gått sönder och jag söker en prisvärd och stabil HD-box med inbyggd Conax som är hyfsat användarvänlig (även om man fyllt 60+). De har Canal digital-abonnemang men ser väldigt mycket på fria kanaler via Astra m fl och då duger inte Canal digital-boxen. Såg att denna har både HD & Conax.

    Fungerar Conax "out-of-the-box" eller krävs det handpåläggning? Om man byter mjukvara, t ex till den som Kalle P nämner, kommer inbyggda Conax fortfarande att fungera eller måste man använda CS? Är det svårt att få CS att fungera med x403p? Finns det nåt annat alternativ för ungefär samma pengar som skulle passa dem bättre?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    I min mottagare fungerade CD-kortet direkt efter att ha stoppat i det och någon minuts väntan. (OriginalFW)
    DISEqC finns och verkar fungera bra.

    Mjukvarubyte eller CS har jag inte provat. I affären sa dem, med viss språkbarriär, att CS sfungerade alldeles utmärkt mellan OPTICUMs. Om det går bra mellan ex. vis Opticum och AZBOX vet jag inte.

  9. #9
    Tack för snabbt svar. Var hittar man original fw om man skulle vilja uppdatera?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss