Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad hände med www.comhit.net i helgen?

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger

    Vad hände med www.comhit.net i helgen?

    Sidan låg nere, men ingen information på drift.comhit.net?
    Kan det vara så att drabbats av http://www.idg.se/2.1085/1.394358/da...ar-ut-surftown?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Servern dog och ingen tekniker fanns på plats för att få igång den. Vi försökte köra en fjärr-omstart men detta fungerade ej. Dock hade det inget med danmark eller Surftown's problem att göra.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Värme problem?

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det är inte bara i helgen som sidan varit nere, senaste veckorna har den varit onåbar vid flera tillfällen...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej inte värme problem. Det är något som spökar med servern. Någon process som hänger sig och tar allt minne så servern tillslut hänger sig. Vi har fixat lite här och där men verkar inte som det hjälpt. Nu har jag gjort en ganska radikal fix, så vi får se hur det håller sig. Fortsätter problem är det väl dags att blåsa om servern och göra den ren och fin med ny installation m.m.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Deas, om ni måste blåsa server och installera om. Gärna för min del om man blir av med problemet. Bättre att man drabbas av planerad downtime än att server spökar och hänger sig ibland. Hoppas det inte är hårdvaru grejer som spökar.

    Sedan flytten tycks då servern vara mer stabil, eller uppkopplingen, är det så att ni kör den i en datorhall numera, eller har hittat en bättre hustomte som tar hand om burken

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Planen blir väl att köra en ominstallation av burken framöver, dock ska jag fixa till så vi kör forumet på en ny server undertiden så det inte blir någon downtime för användarna

    Idag så står servern i en serverhall ja
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Deas, najs. Hoppas det inte kostar för mycket pengar bara. Att köra i serverhall antar jag löste de tidigare problemen eftersom personerna inte kunde sköta burken åt er.

    Tack för info. Hoppas ominstallationen går bra.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss