Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TV4 HD och Comhem?

  1. #1

    TV4 HD och Comhem?

    Jag har upptäckt att min Premium+ HD inte hittar vissa - ett fåtal - kanaler vid kanalsökning i Comhems utbud, bland annat TV4 HD och Canal+ Sport HD. Den hittar andra HD-kanaler, som t.ex. Viasat Sport HD, utan problem.

    Jag har prövat både Auto och NIT som sökningstyp. Jag har även prövat att mata in frekvensen i en manuell sökning, men utan framgång.

    Är det någon därute som har klarat av att få in t.ex. TV4 HD i Comhems utbud?

    Någon som har tips på hur jag kan söka annorlunda?

    EDIT: Notera att jag kör den senaste officiella fw:n, inte Enigma.
    Senast redigerad av tobbelobbe69 den 2011-07-04 klockan 18:46.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det är ganska lönlöst att söka in dom då du inte kommer få någon bild eller ljud...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Pga pairingen... Tänkte inte på det.

    Jag blir bara misstänksam att jag potentiellt kan missa andra SD-kanaler när AZBOXEN inte ens hittar dem...
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  4. #4
    Upptäckte precis att min AZBox ej heller hittar SVT2 HD, vilken inte är pairad... Finns det någon därute som har Comhem & AZBox och KAN få in den kanalen?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss