Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dreamup felmeddelande! Flashing failed (!!! 002 CRC failed), box will be unusuble now

  1. #1
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger

    Dreamup felmeddelande! Flashing failed (!!! 002 CRC failed), box will be unusuble now

    Hej

    Flashing failed (!!! 002 CRC failed), box will be unusuble now!!

    Detta felmeddelande får jag när jag försöker flasha en DM800HD pvr (clon) via Dreamup och nullmodem kabel.

    Jag har BL 82 i boxen och det spelar ingen roll vilken Image jag installerar så får jag detta felmeddelande. Och ja, jag kör patchade images för klonade boxar.

    Jag har även försökt köra med lägre BL som 76 utan resultat (Sim201-76a-OpenPLi-unstable-dm800-20100710.nfi). Denna image har jag installerat åt flera med bra resultat.

    Det går att installera images via det lokala nätverket och installationen går som det ska, men boxen låser sig när den ska boota upp.

    Se bifogad fil hur felmeddelandet ser ut.

    Börjar tro att det är ett hårdvarufel i boxen...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Kanske detta kan vara till någon hjälp...................http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=183295
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Kanon!

    Ska se om det går med den lösningen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss