Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox 800 HD PVR+Canal Digital kort

  1. #1

    Dreambox 800 HD PVR+Canal Digital kort

    Hej! Har köpt en helt ny burk DM800 HD PVR (klon). Är helt nybörjare med detta så ja behöver hjälp med att få mitt programkort från Canal Digital (sat) att fungera i boxen,för kanalerna är bara svarta förutom vissa utländska kanaler. Har försökt i timtal med att bläddra i menyer och läst olika forum men blir inte klokare. Har installerat wifi-brygga så jag är ansluten till nätet. Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa en nybörjare,gärna steg för steg? Har Gemini projekt 2 och Enigma 2.

    MVH/Nybörjaren

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Du måste installera en softcam, ex CCcam. för att kunna läsa kortet. Vad är det för Image (programvara) i den? Har du flashat om den?
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Okey,har inte flashat om den. Enigma 2 heter imagen. Hur gör jag för att installera CCcam? Detta var förinstallerat.

    gemini 5,10
    sim 2,01
    bootloader 76
    tuner m

  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Senast redigerad av hoggan den 2011-07-13 klockan 09:46.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Här finns en bra guide för att använda originalkortet i en Dreambox:

    http://www.maxteknik.se/forum/viewtopic.php?t=4317

  6. #6
    Hmm de va inte lätt detta Hur installerar man CCcam manuellt på dreambox 800 pvr eftersom det inte finns att ladda via geminiservern längre,har laddat ner softcamen på datorn men hur för ja över filerna till själva dreamboxen och hur gör jag sen? Vill ju bara kunna se Canal digital. Någon som kan detta?

  7. #7

  8. #8
    verkar bara bra den där,många camar. men hur går jag till väga med att föra över filen från datorn till dreamboxen? det är det som är mitt bekymmer nybörjare som man är. går det föra över via ett usb-minne? fattar inte annars hur jag ska gå till väga. kan någon förklara detta lite bättre? Please install tmp with ftp and telnet
    Put the file tunisiasat-addons-manager_3.0_mipsel.ipk to
    folder /tmp and than manually install in blue panel

    hjäälp en nybörjare

  9. #9
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Tjo

    Jag kör sj med 2st Dm800 cloner och med denna image OpenPLi-2.0-beta-dm800-20110715-sim201-ssl82.nfi. Då behöver du inte installera några cams manuellt. Du går in vi menyn och in i plugins och laddar ner den mjukvara du behöver (cam & config osv).

    Denna image tycker jag funkar kanon med allt från snabba kanalbyten, streamning osv.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss