Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: 500HD död.....

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Finns det någon som inte kör Linux ????? Märkligt, varför betala för något som inte funkar, när du kan få en fungerande miljö gratis.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Enkelt svar >> har inte kunskapen, har vart sugen på Linux flera år men har inte tiden till att bli tillräckligt hemma med detta för ett byte då snurrar man på som traditionell lagom svensk med det man är van vid..... landet lagomt vettu :=)

    Finns något vettigt sätt att göra samma sak på min tråkiga burk då?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Ingen aning, har lämnat det träsket för många år sedan. Och uppriktigt så saknar jag inget av Bills erbjudanden.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Ladda ner Advanced IP Scanner.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Varför måste man "ladda ner" saker som rimligen borde ingå i ett seriöst operativ. Säkert kostar det oxå. Orka hålla på med halvfärdiga operativ.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    För att det är lättare och tar mindre tid än att fixa en live-cd. Helt gratis dessutom.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  7. #17
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    tack hannhimhe Advanced IP scanner fungerade ju enkelt smidigt och gratis :=)

    tror mig har hittat IP på boxen, men får inget namn på den i så fall, namn kommer ju på andra boxar som är uppkopplade

    lyckas nog inte sätta boxen i flashläge då? slår jag bara på strömmen blinkar den gröna dioden i fronten oavbrutet,

    fösöker jag ställa till flashläge genom att hålla inne knappen och sätta på strömmen lyser den först skarpt, sedan aningen svagare innan kag släpper knappen,

    håller jag inne för länge slocknar dioden helt,

    oavsett dessa alternativ, får jag ingen kontakt med boxen, ideér?

    Boxen är orginal, har provat byta PSU och försökt få kontakt många timmar nu
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  8. #18
    Har du lyckats lösa det? Jag har exakt samma problem och jag börjar bli galen snart Jag har tidigare flashat med dreamup och det har gått bra men nu när jag försöker kommer jag inte längre än den bilden som du har bifogat. Boxen är helt fryst i övrigt och reagerar varken på knappen där framme eller fjärrkontrollen, men den gröna lampan lyser hela tiden.

    Min box är en dm500s. En klon tror jag, börjar misstänka hårdvarufel...

    Tips, idéer eller tankar om hur jag skulle kunna lösa detta skulle vara guld värt.

  9. #19
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Tyvärr SaltPeppar så har jag inte löst det ännu, känns mörkt och just nu är jag på semester ute i landet så det ligger på is, mer försök kommer väl när jag väl kommit hem igen, men ska jag vara ärlig är jag ganska övertygad om att loppet är kört........
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Hej. Lånar tråden lite. Jag har liknande fel på min box med den skillnaden att ingen lampa lyser någonstans
    vare sig inne i den eller på utsidan. Verkar som ett hårdvarufel.
    Jag har Garanti kvar.
    Finns det någon säkring som man kan byta inuti den?
    Kan det vara något annat fel som man kan fixa själv?
    Om man skall lämna in den på Garantin bör man ändra tillbaka mjukvaran till original
    om man flashat den?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss