Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: 500HD död.....

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    500HD död.....

    Behöver hjälp. pronto :=)

    har en 500HD som slutat fungera, den har vart utdragen från ström och allt en par-tre dagar, när jag sedan vill få fart på den, händer..... ingenting

    jo, den gröna lampan i fronten blinkar på......
    försöker jag sätta den i flash läge genom att dra ut kabeln o.s.v. händer samma sak, typ

    vad göra? förslag?

    har provat 2 olika PSU också

    Provade med dreamup och usb, efter lite krångel lyckades jag få kontakt den vägen, men efter dreamup sagt åt mig att "now switch on the dreambox" händer detta efter att den laddat upp flash loader

    1.jpg

    Snälla hjälp. har efter många timmar nästan givit upp

    får man bara fram IP torde jag kunna flasha om den vägen, men hur ska detta gå till, har kollat via min router och provat ALLA ip adresser där, har även försökt dragit till med flera långskott (i klass med dam -vm :=) som att söka i dcc efter boxen m.m.
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Varför inte hålla inne knappen på framsidan och slå igång boxen, vänta en 5 sekunder och släpp sen knappen, surfa in till boxens ip och flasha via webinterface i din webläsare (kolla din dhcp log i din router så ser du vilken ip adress boxen tilldelats)
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    När jag skrev "försöker sätta den i flashläge" är det precis det jag försökt göra :=)
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Okej! Provat med en äldre version av dreamup?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Har provat 1.3.3.2 till senaste, endast 1.3.3.6 och senaste 1.3.3.7 som jag fått någon form av kontakt med.

    jobbar på att hitta IP adressen, men lyckas inte riktigt, vet ej om boxen "lever" så pass att den får IP, får jag IP borde det vara löst känns det som
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Får den en IP kan du se det i din router.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  7. #7
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Verkar inte så, hittar andra boxar (även icke uppkopplade) routern men inte denna :=(
    kan väl inte påstå att jag är kunnig vad gäller routrar men tror att ser jag de andra via namn och inte denna så.......
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Om du ser andra boxar som inte är kopplade så antar jag att det är adresser du reserverat.
    Vad är det för router du har?
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du kör "nmap -sP 192.168.1.1-254" vad får du då för resultat, hittar du någon box då ?? Antar att du har 192.168.1.x som din nät adress, ändra annars.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    tack för era försök :=)

    ursäkta min novisa kunskap matkoh, vart skriver jag detta? provade i kommandotolken utan framgång, kör windows vista

    router är linksys wrt gl54
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss