Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Läsa ur EEPROM

Läsa ur EEPROM

Hej.
    Jag har ett kort som har au på ticket, funkat dom senaste 2 uppdateringarna. Nu är det så att jag vill läsa ur kortet men pic:en är låst.
    Då har jag förstått att man kan få ur dom viktiga koderna ur eepromen, men då blir kortet förstört, vilket inte gör nåt om jag får ut nycklarna.
    Är det nån som vet att det funkar att få ut dom. Vad behöver jag för program etc.?
    zam
    Världen är som världen är!

-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

baldmore
    Gäst
    Använd MP 0.90 eller 1.0.
    Läs av kortet och spara filerna. Bränn in dom på ett nytt kort så har du bild på det kortet oxå. Får du inte ut filen Pic filen så ta en som Morphex gjort. Kortet förstörsinte för att du läser av det. Du kan även öppna eefilen som du läste av med en editor, och se vilka nycklar som finns där

Lycka till

Mvh// baldmore

Zam1000: Om du lyckas hämta ut informationen ur kortet kan du väll dela med dig

Man kan väl inte läsa ur eepromen om pic är låst utan att skriva över pic?? Eller har jag fel?? Finns det nåt sätt?
    zam

Gäst
    Man kan väl inte läsa ur eepromen om pic är låst utan att skriva över pic?? Eller har jag fel?? Finns det nåt sätt?
    Du har rätt. Du kan skriva över original programvaran med en loader och läsa ut innehållet i eepromet. Är detta innehåll dessutom krypterat måste du veta hur du dekrypterar det.

/Spock

PS. Man kan också glitcha, och faktiskt läsa ut PIC flash minnet men det är klar överkurs...

Hej.
    Och hur dekrypterar men infon om den är krypterad?? Vad använder man för program?
    Vad betyder glitcha och hur gör man??
    zam

Gäst
    Är det viaencrypt, klarar man det okulärt.

Glitching - sök på nätet.

/Spock

OK.
    Men vad innebär det i stort??
    zam

Har letat som F*N på nätet efter info om glitching men hittar inget med substans i.. Lite hjälp av nån vänlig själ, vore tacksamt.
    Zam

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 23:06
  2. pic eeprom
    Av vappi i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 20:44
  3. Pic & eeprom
    Av Janne_a i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 07:45
  4. eeprom
    Av nisse30 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 06:47
  5. Pic och eeprom
    Av zam1000 i forum Viasat
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 12:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss