Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: extern hdd via usb till dreambox 800hd pvr Hjälp!!!

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hackandet beror, som du säkert redan förstått, på att minnespinnen är för långsdam på att överföra de stora datamängder som behövs.
    Är det en USB-ansluten hårddisk du har? (extern som du skrev är lite luddigt).Kan du inte ansluta den istället för minnespinnen? Problem löst...

  2. #22
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    det är en usb-ansluten hårddisk. nu har jag tömt flash minnet genom min data...men allt jag spelar in går ändå till flashminnet...

  3. #23
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Att den spelar in på flash beror på att din disk inte är monterad på rätt ställe i filsystemet. Det kan beror på:
    1. Felaktigt filsystem (om du inte lyckades med fdisk)
    2. Misslyckad formatering
    3. Misslyckad montering.

    Kommandona mount samt df kan ge oss en vink om vad du har gjort / inte gjort.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #24
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag fixat d,läste d här...Från meny kan du "initiera" disken och då skapas filsystemet ext2 (ext3) på disken. Efter det så är det enklast med en omstart.
    Därefter kör du telnet till boxen & skriver:
    mkdir /hdd/movie OBS!!! Små bokstäver
    jag fick fram på mediaplayer en harddisk mapp bredvid den gamla flash mappen...jag har spelat in i snart 1 tim nu och de hackar inte(jag har provat d) d enda bara är att d jag spelar in kommer på båda mapparna harddisk och flashmappen.
    jag lämnar den som den är Det funkar nu!!!
    1000 tack för att du hjälpte mej!!!

  5. #25
    mount: can't find /dev/sda1 in etc/fstab

    Hjälp vad ska jag göra om jag inte har sda1 i etc/fstab? Är nybörjare inom detta område.



    Edit: Har löst det nu!
    Senast redigerad av Humpuff den 2013-05-30 klockan 23:07.

  6. #26
    Jag har problemet att jag spelar in både på usb-disken och på på boxens minne och då kraschar den när minnet blir fullt. Om jag fattar det hela rätt så finns mappen media/hdd både i usbdisken och på boxens minne...ska det vara så?

    Har letat mig fram och ställt in sökvägen till media/hdd och vad jag förstår så har jag valt sökvägen till usbdisken och inte boxens minne...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss