Tack för alla svaren!

@Stefan60:
Tack för ditt råd, men jag tror inte att min TV utgör problemet. Jag har en LG 42" LCD-TV förresten. Det har ju inte varit några problem att ha boxen under TVn i TV-bänken hittills. Förstår inte varför det skulle ändras med tiden?

@Schwede30:
Jag håller med dig att det känns som att mottagaren inte vill kännas vid fjärren, men jag har inte pillat på några inställningar i boxen som rör fjärrkontrollen. Detta beteende har bara kommit helt spontant. Det är det som är konstigt.

@ginoware:
Jag har provat att ta ut batterierna när detta händer, men det hjälpte inte. Det känns som att boxen inte vill kännas vid fjärren de första 5-10 minuterna. Sjukt irriterande. Jag blir tvungen att gå in på boxens webinterface för att byta kanal tills fjärren börjar fungera.

@matkoh:
Tack för dina inlägg, men nu har jag till och med försökt att göra som du säger. Igår kväll stängde jag inte av boxen, bara TVn. Boxen körde alltså på hela natten. Jag kom hem för en halvtimme sen och satte på TVn för att se ifall detta är min lösning. Vad hände? Fjärren fungerade inte förrän 5-6 minuter efter att jag hade börjat trycka på knapparna.

Jag förstår verkligen inte detta problem. Har ni fler råd, snälla...?

Mvh Samvera