Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DTS Downmix DM 800 SE

  1. #1
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger

    Unhappy DTS Downmix DM 800 SE

    Har svettats nu ett par dagar med att kunna köra mina .mkv filer med DTS ljud på min 800 SE (clone). Jag vill kunna se filmer utan att behöva konvertera ljudet till AC3 först. Jag vet att det skall funka att köra med downmix till AC3 eller Stereo och jag har inte lust/möjlighet att skaffa en receiver för att kunna spela fimerna med DTS. Finns det någon som kan ge mig tips för hur jag skall gå tillväga?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag har ingen se modell än så jag har inte provat, men hittade detta så det ser inte ljust ut.
    icvs, oozoon and newenigma support dts downmix for original boxes but dts downmix not working on 800se clone. please try it and you will see

  3. #3
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Tack för svaret!
    Men undrar hur de har fixat till det att det inte skall funka på clones?
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns som plugin att ladda ner via download menyn, ligger inte i som standard vad jag vet iaf, minns dock inte vad det heter, men det fungerar utan problem för jag kör det själv i min 800se...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Finns som plugin att ladda ner via download menyn, ligger inte i som standard vad jag vet iaf, minns dock inte vad det heter, men det fungerar utan problem för jag kör det själv i min 800se...
    Den heter dtsdownmix. Kör du en original eller clone?
    Vu+ Solo SE Version 2

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    DMM har stöd för det i hårdvaran men tydligen ingen license för att köra det i original se, kineserna har väl skippat det stödet kanske

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag kör original...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jo tydligen, så går det kanske endast på original
    Vu+ Solo SE Version 2

  9. #9
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    jag har ingen se modell än så jag har inte provat, men hittade detta så det ser inte ljust ut.
    icvs, oozoon and newenigma support dts downmix for original boxes but dts downmix not working on 800se clone. please try it and you will see
    Installerade newnigma2 v3.1.4 och DTS funkar nu klockrent! Så detta fungerar alltså med cloner också. Men det är vissa images som stöder det, till andra images får man nog göra någon sorts specialare för att det skall fungera. Men nu vet jag att det fungerar på clones iaf
    Tack för tipset crille44!
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Installerade newnigma2 v3.1.4 och DTS funkar nu klockrent! Så detta fungerar alltså med cloner också. Men det är vissa images som stöder det, till andra images får man nog göra någon sorts specialare för att det skall fungera. Men nu vet jag att det fungerar på clones iaf
    Tack för tipset crille44!
    Hur gjorde du? Får det inte att funka på newnigma2

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss