Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dream Elite 2.0 + subs?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger

    Dream Elite 2.0 + subs?

    Hej

    Jag misstänker att flera har haft detta problemet, men jag har inte funnit något om det när jag söker, jag har 2st DM800 som jag har installerat Dream Elite 2.0 på, efter att alltid ha kört gemini eller LT, om jag kollar på vanliga kanaler, som t.ex tv3 4 5 osv, så får man ju alltid vanlig text som är bra centrerad osv, men om jag kollar på en filmkanal, och väljer sub via audioknappen, så hamnar alltid den nästan i mitten på skärmen, och längst till vänster.

    Jag har försökt ändra alla ställen i skins.xml som har med position för subs att göra, men den ändras inte ändå. är det någon vänlig själ som kan berätta hur man får det rätt? är väldigt störsamt.

    På GP fungerar det ju som det ska.

    Mvh
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crash Visa inlägg
    Hej

    Jag misstänker att flera har haft detta problemet, men jag har inte funnit något om det när jag söker, jag har 2st DM800 som jag har installerat Dream Elite 2.0 på, efter att alltid ha kört gemini eller LT, om jag kollar på vanliga kanaler, som t.ex tv3 4 5 osv, så får man ju alltid vanlig text som är bra centrerad osv, men om jag kollar på en filmkanal, och väljer sub via audioknappen, så hamnar alltid den nästan i mitten på skärmen, och längst till vänster.

    Jag har försökt ändra alla ställen i skins.xml som har med position för subs att göra, men den ändras inte ändå. är det någon vänlig själ som kan berätta hur man får det rätt? är väldigt störsamt.

    På GP fungerar det ju som det ska.

    Mvh
    Jag tror du måste ändra denna raden

    <screen name="SubtitleDisplay" position="240,140" size="720,576" zPosition="-1" flags="wfNoBorder" backgroundColor="transparent" />

    Filen du ska ändra i är skin_default.xml

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Tack som bara den!! fungerade perfekt.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss