Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Inten DVB-text med TV-kort Terratec C PCI HD CI på vissa kanaler

  1. #1

    Ingen DVB-textning med TV-kort Terratec C PCI HD CI på vissa kanaler

    Hej allihopa, skulle behöva lite hjälp med ett TV-kort som jag precis köpt.
    Det är ett TerraTec Cinergy C PCI HD CI, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=332483

    Egentligen ett utan CI-modul men där jag köpt till en CI Addon så det blir exakt samma. Installerade kortet och startade upp det medföljande (senaste versionerna från internet) Terratec Home Cinema (THC). Kanalsökningen var inga problem och det går att se kanalerna, men det problem jag får är att textningen som följer med kanalerna vanligtvis inte kommer med.

    Om man högerklickar på bilden så får man upp olika menyalternativ varav det finns en för textning, men där kan jag bara välja Teletext, Off eller Auto Detect. Teletext fungerar inte bra alls och är på fel språk oftast samt introducerar rester av text-tv grafik över TV-bilden. Off ger ingen textning och Auto Detect ger Teletext återigen. Detta är ändå på kanaler som Discovery Science där det garanterat finns textning som skickas med bildsignalen.

    Saken är också den att textningen verkar fungera på vissa kanaler tex Discovery Channel men inte på Discovery Science eller Showtime eller Silver mfl. Varför fungerar det på vissa kanaler men inte på alla och hur åtgärdar man det?

    Vet någon hur man får det att fungera?
    Har testat senaste betaversionen (6.23) av THC, men det gjorde ingen skillnad. Installerade in Media Portal och konfigurerade enligt deras guide på sidan men MP vill inte starta utan hänger sig på "Loading Window Plugins...".

    Någon som vet?
    Mycket tacksam för svar!
    Senast redigerad av ankha den 2011-07-31 klockan 19:21.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss