Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dreambox hjälp

  1. #1

    Dreambox hjälp

    Hej alla dreambox proffesorer.

    Jag har köpt en lägenhet där det finns tillgång till Canal Digitals hela utbud via en digitaltv mottagare.
    Finns även att jag kan få via bredbandet som erbjuds via Tele2 fiber.

    Nu till den lite fulare frågan....
    Finns det möjlighet att köra lite cardsharing med dessa alternativ till andra tv´s i lägenheten...självklart en dreambox till varje tv...

    Tacksam för svar...

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Absolut! Du tar ditt kort du får från Canal Digital och sätter i den ena dreamboxen, konfar den för att dela ut. Sen konfar du alla andra boxarn att ansluta på denna "huvudbox" så pang så är det igång

    Det går dock inte att köra samma sak med Tele2 eftersom det är IPTV och jag inte minns fel och det finns det inga Dreamboxar för idag :/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Kalas bra...
    Vilken Dreambox passar till mitt canal digital?

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Valfri mottagre med Cable Tuner
    DM500 C
    DM600 C
    Dm800 C
    DM500 HD C
    DM800 SE C Eller DM8000 C

  5. #5
    måste man inte ha en med dubbel tuner på ?

  6. #6
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag tror det ligger till så här.
    Dubbel tuner behöver du bara om du har två olika leverantörer dvs två olika kort. Rätta mig gärna om jag har fel någon!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Dubbeltuner är braatt ha om du har en mottagare med inspelningsfunktion. Då är det möjligt att fortsätta att zappa runt bland kanalerna även när ett program spelas in, alternativt spela in två program samtidigt.

  8. #8
    Stort tack för hjälpen Schwede30....
    Har en lite fråga till dig..


    jag skickar en PM till dig...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss